یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / گفت‌وگوی خبرنگار حوزه نیوز با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز دوم

حوزه/  دبیر گروه علمی شیعه شناسی مرکز تخصصی علوم حوزوی خاتم النبیین(ص) از تالیف ۲۰۰ کتاب در عرصه مسیحیت پژوهشی خبر داد.

حجت الاسلام فخرالدین اسدی طوسی دبیر گروه علمی شیعه شناسی مرکز تخصصی علوم حوزوی خاتم النبیین(ص) تحت اشراف آیت الله العظمی وحید خراسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: گروه های علمی شامل بهائیت، نقد بهائیت، نقد تصوف، نقد مسیحیت، عرفان های نوظهور، باستان گرایی و ... که این گروه های علمی تولید کتاب هم دارند.

وی افزود: در سه سطح مختلف کلاس هایی برگزار می شود، سطح مقدماتی که برای عموم مردم است و به آنان مدرک اعطا می شود. سطح بعدی سطح آموزش مربی هست که در این سطح آموزش های گسترده ای ارائه می شود و از بین فارغ التحصیلان این دوره ما افرادی را به عنوان مدرس در شهرهایی که اعزام می کنید مشغول به تدریس می شوند.

حجت الاسلام اسدی طوسی گفت: سطح سه و چهار حوزه هم در این مرکز در شهر قم ارائه می شود البته حوزه های علمیه هایی هم مثل رشت، تبریز، اصفهان و مشهد نیز اگر طلاب درخواست سطح سه و چهار نمایند برای آنان نیز این کلاس ها دایر می شود.

دبیر گروه علمی شیعه شناسی مرکز تخصصی علوم حوزوی خاتم النبیین(ص) خاطرنشان کرد: کتاب هایی که این مرکز به چاپ می رساند در دو بخش است، درخواست هایی که از بیرون به فضلای این مرکز درباره نگارش می شود و بخش دوم هم کتاب هایی است که توسط خود مرکز به چاپ می رسد و در این قسمت، رشته تخصصی مسیحیت بیشترین تولید کتاب را به خود اختصاص داده است که بالغ بر ۲۰۰ کتاب در این عرصه تالیف شده است.

وی گفت: بر اساس سیاست هایی که آیت الله العظمی وحیدخراسانی برای این مرکز ترسیم کرده اند در این مرکز در کنار نقد فرقه ها و ادیان حتما بایستی یک دوره شیعه شناسی هم عرضه شود.

خاطرنشان می شود: آشنایی با زرتشت و باستان‌گرایی در سواره انتقادی، درسنامه مصائب فاطمی علیه‌السلام, شعائر فاطمی و آشنایی با بهائیت، درسنامه دوره مقدماتی از جمله کتبی است که توسط موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین (ص) به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha