سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ق

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری انتخابات در نظام اسلامی را یکی از بزرگترین امتحانات الهی مردم ایران دانست و گفت: رای در انتخابات رای به افراد نیست بلکه رای به اسلام است، لذا برای تقویت اسلام حضور مردم در انتخابات باید خوب و پرشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته در مراسم سوگواری سالروز شهادت علی بن محمد باقر (ع) در حسینیه نخل صدره و سر فره کاشان با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید سر جدای اردهال کاشان گفت : همه وظیفه داریم از شعائر دین دفاع کنیم.

سخنران مذهبی با بیان اینکه امروز دشمن همانطور زمان جنگ کشورمان را گلوله باران می کرد الان هم شبهه باران می کند، گفت: هزینه کردن برای امامزادگان، حسینیه ها، مساجد، راه اندازی ستاد عتبات، کمک به امامزادگان از جمله شبهاتی است که دشمن مانند باران به سر بچه های مردم می ریزد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بر لزوم دفاع در برابر شبهات دشمن تاکید کرد و افزود: اگر امروز هم همانند دوران دفاع مقدس که در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کردیم در برابر شبهات دشمن دفاع نکنیم، اعتقادات ما از دست خواهد رفت.

سخنران مذهبی با بیان اینکه فرزندان امامان معصوم(ع) در این کره خاکی خصوصا در کشور شیعه ایران مانند ستاره می درخشند و تبدیل به پایگاهی برای دوست داران محمد و آل محمد(ص) شده اند یاد آورشد: خاندان اهل بیت (ع) هم می دانستند که به خاطر دفاع از دین به دست دشمنان شهید می شوند.

وی به برکات امامزادگان در کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه علی بن محمد باقر(ع) به دعوت مردم کاشان برای حفظ و اعتقادات دینی به این منطقه هجرت نمودند خاطرنشان کرد: این امامزاده واجب التعظیم پس از سه سال تبلیغ دین در کاشان همانند جدش حسین بن علی (ع) به دست حاکمان ظالم به شهادت رسید.

سخنران مذهبی وجود امامزادگان را مانع تهاجم فرهنگ غرب در هر منطقه ای دانست و با بیان اینکه دشمن وقتی که در عرصه نظامی توان مبارزه با کشورمان را ندارد از طریق جنگ نرم وارد میدان شده است تصریح کرد: همانطور که پدران، مادران، دختران و پسران ما در دوران جنگ در دفاع از کشورمان شهید شدند برای مبارزه با تهاجم فرهنگی هم باید جوانان، کسبه، بازاریان، روحانیون، دانشجویان، مسئولان، کارمندان، اساتید و اقشار مختلف مردم در دفاع از اعتقادات دینی و فرهنگی وارد عمل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه دیروز که جنگ بود سنگر دشمن لب مرز بود، ولی امروز سنگر دشمن در جنگ فرهنگی داخل جیب بچه های من و شما نفوذ کرده است ابراز داشت: بچه های ما از طریق گوشی های موبایل با هجمه های عظیم فیلم های مبتذل روبه رو می شوند.

وی با بیان اینکه نباید به تبلیغات دشمنان توجه کنیم تصریح کرد: اگر امروز هم به تبلیغات دشمن گوش کنیم دور مساجد ، هیئت های مذهبی ، حرم امامزادگان و جبهه های فرهنگی ، اقتصادی و نظامی خالی می شود .

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: دشمنی که توانسته دور امامان معصوم را خالی بکند امروز هم می تواند دور ولایت فقیه را از طریق فضای مجازی خالی کند .

سخنران مذهبی به زمزمه های دشمنان در ناامیدکردن مردم در شرکت نکردن در انتخابات اشاره کرد و افزود: اولین انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی ۹۸ و دو دهم درصد مردم شرکت کردند ولی دشمن با نا امیدکردن مردم در آخرین انتخابات ۴۸ درصد مردم شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه دشمنی که توانست دور امیرالمومنین را خالی کند امروز هم می خواهد دور ولی فقیه را خالی کند یاد آور شد : قبول داریم بعضی از مسئولان در۴۰ سال گذشته در تمام دولت ها اشکالاتی داشتند و خوب عمل نکردند اما دشمن برای اینکه مردم پای صندوق نیایند و در راهپیمایی شرکت نکنند و تکلیفشان را انجام ندهند دارد از کاه کوه می سازد.

سخنران مذهبی بر لزوم آمادگی در دفاع از مکتب اهل بیت(ع)، شعائر دینی، ارزش ها و ولایت تاکید کرد و یاد آور شد : بر اساس آیات قرآن کسی که ارزش ها و شعائر دین خدا را یاری کند خدا او را را یاری می کند .

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری انتخابات در نظام اسلامی را یکی از بزرگترین امتحانات الهی مردم ایران دانست و گفت: رای در انتخابات رای به افراد نیست بلکه رای به اسلام است، لذا برای تقویت اسلام حضور مردم در انتخابات باید خوب و پرشور باشد.

سخنران مذهبی، مساجد، حسینیه ها، امامزادگان و هیئت های مذهبی را دانشگاه، درمانگاه و پناهگاه مسلمانان دانست و یاد آور شد: داروی دردهای خودمان را با گذشت طی ۱۴۰۰ سال گذشته از این پناهگاه ها گرفته ایم.

وی با بیان اینکه کسانی که در فتنه ها پرچم عزاداری امام حسین (ع) را آتش زدند اهل مسجد نبودند ابرازد اشت: دانشگاه های حرم امامزادگان کسانی را تربیت کرده اند که مدال شهادت گرفته اند.

سخنران مذهبی به جنایت صهیونیست ها در قتل عام بیش از ۲۲ هزار انسان بیگناه در غزه اشاره کرد و با بیان اینکه انسانیت در دنیا مرده است گفت: اگر بچه من و شما یک گنجشک و یا یک حیوان را از بین ببرد او را توبیخ می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری برلزوم دفاع زبانی، علمی و مالی برای حفظ حرم امامزادگان، مساجد، حسینیه ها و هیئت ها تاکید کرد و تصریح کرد: مردم باید برای حفظ این حرم ها به عنوان دانشگاه و درمانگاه علاوه بر دفاع زبانی و عملی از کمک مالی نیز دریع نکنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha