شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر /گفت‌وگوی خبرنگار حوزه با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز سوم

حوزه/ بیش از ۳۰۰ کتاب فاخر از حضرت آیت الله جوادی آملی در موضوعات فقه، علوم قرآن و تفسیر، فلسفه، کلام و عرفان و دیگر رشته ها منتشر شده است.

حجت الاسلام عمادی معاون پژوهش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و رئیس پژوهشگاه علوم وحیانی معارج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) گفت: بیش از ۳۰۰ کتاب فاخر و ارزشمند از حضرت آیت الله جوادی آملی در موضوعات فقه، علوم قرآن و تفسیر، فلسفه و کلام و عرفان و دیگر رشته ها منتشر شده است و در میان آنها چند اثر دارای برجستگی خاص و امتیازات ویژه است مانند تفسیر تسنیم و کتاب سلونی (شرح نهج‌البلاغه) و عقلانیت شهود(شرح فصوص) و رحیق مختوم (شرح اسفار) ادب فنای مقربان (شرح زیارت جامعه )و کتاب گرانسنگ مفاتیح الحیات.

وی افزود: از جمله این آثار کتاب های فقهی حضرت آیت الله جوادی آملی است و در میان آنها جلد اول کتاب صوم در سال جاری منتشر شده است, این کتاب، حاصل تحقیق و تقریر درس خارج فقه حضرت آیت الله جوادی آملی است که بر اساس متن فقهی کتاب گرانسنگ «العروة الوثقی» تالیف حضرت آیت الله سید محمدکاظم طباطبائی یزدی (ره) (م ۱۳۳۷ه.ق) برای محققان حوزه مبارکه قم ارائه گردید و توسط لجنه تحقیق پژوهشکده فقه وابسته به پژوهشگاه علوم وحیانی معارج (اسراء) در آذر امسال به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام عمادی در پایان خاطرنشان ساخت: این کتاب صوم دارای یک مقدمه علمی جهت معرفی جایگاه فقهی حضرت آیت الله جوادی آملی و نوآوری های ایشان است که توسط پژوهشکده فقه نگاشته شد. این کتاب در ۵۱۲ صفحه به بازار علم و دانش عرضه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha