یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر /گفت‌وگوی خبرنگار حوزه با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز سوم

حوزه/ بخش قابل توجهی از فعالیت های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مربوط به دانشنامه نگاری می باشد که چندین دانشنامه از جمله دانشنامه علوم قرآن، دانشنامه فاطمی و دانشنامه امام علی(ع) از سوی این مرکز به زیور طبع آراسته شده اند.

کمال حاجیانی مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نهادی علمی فکری است که دارای مجوّز رسمی می باشد و با هدف پژوهش و گسترش علوم و فرهنگ اسلامی توسط استاد رشاد و بنا بر منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد.

وی افزود: در این سالها آثار بسیار ارزشمند را در حدود بالغ بر۱۲۰۰ عنوان اثر پژوهشی در موضوعات فقهی، فلسفی، انقلاب اسلامی و ... به جامعه علمی و نخبگانی ما عرضه کرده است، امسال نیز ۳۰ اثر پژوهشی جدید داشته ایم که به چاپ رسیده است.

مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از فعالیت های این پژوهشگاه مربوط به دانشنامه نگاری می باشد که چندین دانشنامه از جمله دانشنامه علوم قرآن، دانشنامه فاطمی و دانشنامه امام علی(ع) از سوی این مرکز به زیور طبع آراسته شده اند.

حاجیانی کانون اندیشه جوان را از دیگر مراکز وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اعلام کرد و گفت: کانون اندیشه جوان به عنوان مجموعه ای فکری، اندیشه ای و فرهنگی با هدف نخبه پروری و کادرسازی برای جبهه فکری انقلاب اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دارای ۲۹ گروه پژوهشی در قالب چهار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی, پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، پژوهشکده نظام‌های اسلامی و پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha