شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حموده صباغ

حوزه/ رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه فلسطین همچون قلب در پیکر ما باقی خواهند ماند، تاکید کرد که پایداری ملت فلسطین نشانه تداوم راه مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حموده صباغ رئیس مجلس سوریه امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی، گفت: لازم است یک بار دیگر از طرف مجلس ملی سوریه همدردی و تسلیت خودم را خدمت خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان عرض کنم و برای مصدومان شفای عاجل آرزومندم.

وی از دکتر قالیباف رئیس مجلس به خاطر دعوت شان از کشورهای عضو همکاری اتحادیه تشکر کرد و افزود: ما دعوت ایشان را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین لبیک گفتیم.

رئیس مجلس سوریه ادامه داد: ۷۰ سال است که مردم بی دفاع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی قتل عام می شوند و همه مردم دنیا در جریان جنایات و اتفاقاتی که بیش از ۳ ماه در غزه تداوم دارد و تجاوزات خونین صهیونیست ها، کشته شدن هزاران نفر که اغلب آن ها افراد مسن و کودکان بوده، هستند.

حمود صباغ با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی امکانات شهری و زیربنایی فلسطین را هدف قرار داده است، تصریح کرد: این جنگ سازماندهی شده است و کمک های لجستیک برای آن در نظر گرفته شده است و تصاویر صحنه ها و کشته شدن مردم غزه قلب ما را به درد می آورد و آن ها با قصد و اراده قلبی این کار را انجام می دهند و به دنبال این هستند که مردم را از سرزمین شان کوچ دهند و رژیم تا امروز در سرزمین های فلسطین جنایت می کند تا شرایط منطقه را تغییر داده و این اقدام به معنای نقض تمامی قوانین بین المللی و انسانی و تصمیمات و مصوبات سازمان ملل متحد است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سیستماتیک ترور می کنند و سازمان های بین المللی نظاره گر این اتفاقات هستند و برای ماشین سرکوب کاری انجام نمی دهند، ادامه داد: ملت های ما دوستدار صلح هستند و همه تلاش خود را برای این کار انجام می دهند اما رژیم پایبند صلح نیست و دست های تاریخ را به فراموشی سپرده اند در حالی که سرنوشت کسانی که تجاوز و ظلم می کنند زباله دان تاریخ است.

رئیس مجلس سوریه با یادآوری اینکه فلسطین ستاره آشکاری در آسمان ملت مسلمان بوده و باقی خواهند ماند، گفت: فلسطین همچون قلب در پیکر ما باقی خواهند ماند و پایداری ملت فلسطین در مقابل یکی از سرسخت ترین رژیم ها نشانه تداوم راه مقاومت است و در نهایت پیروز خواهد شد. هیچ کس فراموش نمی کند نیروهای شرور و خبیث با محاصره ظالمانه و با هدف افزایش تنش و جنگ بر اساس نقشه سیستماتیک پیش می روند، ما از حق خودمان کوتاه نمی آییم و رئیس جمهور سوریه تاکید دارد که باید پایتخت فلسطین در قدس شریف تشکیل شود، ما با مردم غزه هستیم و ملتی واحد بوده و دشمن ما واحد و پیروزی ما هم واحد است. مردم فلسطین باید در سرزمین خودشان بمانند و بر استفاده از همه ابزارهای پشتیبانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات آن ها تاکید می کنیم.

وی یادآور شد: از مجامع بین المللی می خواهیم برای پایان دادن فوری به فعالیت های خونین و ظالمانه پاسخگو باشند و در این رابطه خواستار بازگشایی معابر برای ارسال کمک ها و خدمات پزشکی هستیم. از رئیس مجلس ایران برای دعوت ارزشمندشان و برگزاری این نشست تشکر می کنیم و از خداوند می خواهیم در حمایت و دفاع از مردم مظلوم غزه استواری دیدگاه داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha