دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر پژوهش بنیاد فرهنگی امامت 

مدیر پژوهش بنیاد فرهنگی امامت گفت: کتاب شریف «عبقات الأنوار فی إمامة الأئمة الأطهار علیهم السلام» به عنوان مهم‌ترین و کامل‌ترین اثر در باب امامت شناخته می‌شود.

حجت الاسلام سجاد آزاد مدیر پژوهش بنیاد فرهنگی امامت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: بنیاد فرهنگی امامت سال ۱۳۸۶ توسط آیت الله سید علی حسینی میلانی راه اندازی شد و فعالیت های خود را در عرصه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ادامه داده است و معاونت پژوهشی این مرکز در چند عرصه مشغول به فعالیت می باشد.

وی افزود: پژوهش و تحقیق یکی از مهم‌ترین وظائف معاونت پژوهش بنیاد فرهنگی امامت است که با بهره‌گیری از پژوهشگران حوزه امامت که بیشتر آنها تربیت یافته همین بنیاد هستند، پروژه‌های تحقیقی متعددی را انجام داده و در حال انجام است، علاوه بر آن تربیت محققان و حمایت از پژوهشگران جوان یکی از اهداف اصلی این بنیاد است.

حجت الاسلام سجاد آزاد خاطرنشان کرد: دو فصلنامه علمی امامت پژوهشی که با هدف انتشار یافته‌های نو دانشوران امامت پژوه شکل گرفته است تاکنون۳۰شماره از آن منتشر شده است.

مدیر پژوهش بنیاد فرهنگی امامت گفت: همواره تحقیق و احیاء آثار شیعه با موضوع امامت مورد تأکید آیت الله سید علی حسینی میلانی بوده است؛ تحقیق و تصحیح علمی آثار امامتی علماء هندوستان و در رأس آنها کتاب شریف "عبقات الأنوار فی إمامة الأئمة الأطهار علیهم السلام" از مهم‌ترین پروژه‌های مورد تأکید آیت الله میلانی بوده و به عنوان مهم‌ترین و کامل‌ترین اثر در باب امامت شناخته می‌شود و تا کنون برخی از مجلدات این کتاب شریف به صورت محقق و مصحح به چاپ رسیده و دیگر مجلّدات این کتاب نفیس نیز به زیور طبع محقّقانه آراسته خواهند شد.

وی گفت: کتاب شریف "نفحات الأزهار فی خلاصة عبقات الأنوار" به عنوان مهم‌ترین و کامل‌ترین اثر در باب امامت به زبان عربی شناخته می‌شود، پس از گذشت چندین سال، این اثر سترگ تحت اشراف آیت الله میلانی باز تحقیق شده و به زبان عربی مطالب بسیاری به آن افزوده شده است.

حجت الاسلام سجاد آزاد گفت: غدیر در کتاب و سنت و ادب، ترجمه الغدیر در دوره ۱۲ جلدی از سوی انشارات بنیاد فرهنگی امامت از دیگر فعالیت های پژوهشی بنیاد می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha