دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روحانیون هندی ارتحال آیت الله محسن علی نجفی

حوزه/ روحانیون هندی در پیام های مختلف درگذشت آیت الله محسن علی نجفی را به مردم و علمای پاکستان تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» روحانیون هندی در پیام های مختلف ضمن ابراز تأسف از درگذشت آیت الله محسن علی نجفی، آن را به مردم، روحانیون و حوزه‌های علمیه پاکستان تسلیت گفته و ضایعه‌ای جبران ناپذیر توصیف کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی علی خان از لکهنو هند اظهار داشت: آیت الله محسن نجفی شخصیت بزرگ علمی، مذهبی و ملی شبه قاره بود. تمامی خدمات وی به ویژه خدمات دینی، علمی و ملی مشمول باقیات الصالحات است. وی به طلاب عشق و محبت می ورزید و احترام می گذاشت.

حجت‌الاسلام محمد اطهر کاظمی استاد دانشکده عربی هند با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله محسن نجفی بیان داشت: تفسیر الکوثر از شاهکارهای علمی آن مرحوم است. و بعد از تفسیر نور آیت الله محسن قرائتی، محبوب ترین تفسیر نزد طرفداران اردو زبان «الکوثر» است. تلاش‌هایی که آن مرحوم در تألیف و تدریس در طول عمر انجام داده است، نه تنها ستودنی است، بلکه چراغ راه برای همه است و باید از آن پیروی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد ذکی استاد مدرسه علمیه امام امیرالمومنین هند ابراز داشت: آن عالم وارسته در عرصه خدمت ۵۰ ساله خود به حوزه، شاگردان زیادی به شیعیان داده است. که امروزه در نقاط مختلف جهان به گسترش اسلام ناب محمدی و خدمت به دین مبین اسلام اسلام مشغولند. کتاب های نگاشته شده در موضوعات قرآنی، فقهی، اصولی، دینی، تاریخی و فلسف دلیل بر احاطه و دید گسترده وی در علوم آل محمد است.

نائب رئیس انجمن صاحب الزمان کارگل هند گفت: با شنیدن خبر درگذشت محسن مردم، معلم دلسوز، مفسر قرآن حضرت آیت الله محسن نجفی، مؤمنان منطقه کارگل لداخ سوگوار و در غم مردم بلتستان شریک هستند. با درگذشت وی نه تنها شیعیان بلکه هر انسان بشر دوست یک رهبر دلسوز را از دست داده است.

مدیر حوزه علمیه امام هادی (ع) هند نیز گفت: آن مرحوم تمام عمر خود را صرف تدریس و ترویج علوم آل محمد(ص) کرد. در کنار آن همواره در خدمات دینی، اجتماعی و رفاهی نیز پیش قدم بود. وی در عمر پربرکت خود صدها کتاب نوشت که تفسیر کوثر اثر بزرگی است. و همچنین شبکه تلویزیونی هادی، حوزه علمیه جامعه الکوثر و جامعه اهل بیت، مدرسه حفاظ القرآن و صدها مؤسسه دیگر سرمایه بزرگی است که آن مرحوم بنیانگذاری کرد.

رئیس بنیاد یادگار امام خمینی هند در پیام تسلیتی اظهار داشت: از شنیدن خبر درگذشت آیت الله محسن علی نجفی و مفسر قرآن کریم عالم معروف شبه قاره هند بسیار متأثر شدیم. درگذشت وی ضایعه ای جبران ناپذیر برای شیعیان به ویژه مومنان بلتستان پاکستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha