یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: متاسفانه روند افزایشی تصادفات و جانباختگان سوانح و حوادث در چند ماه اخیر در استان بوشهر نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: متاسفانه روند افزایش تصادفات و جانباختگان سوانح و حوادث در چند ماه اخیر در استان بوشهر نگران کننده است، البته سوانح و حوادث رانندگی دلایل مختلفی دارد که نهایتاً منجر به تلخ‌کامی مردم و عزادار شدن خانواده ها می‌شود.

امام جمعه برازجان افزود: حدود ۱۰ درصد بودجه سالانه کشور هزینه تصادفات می شود که در بخش‌های بیمارستانی، خودرو، وسایل نقلیه و ... صرف می شود و آمار بالایی بوده و باید فکری به حال این مسئله مهم کرد.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: خانواده ها در تعطیلات اخر هفته و سایر موقعیت‌هایی که پیش می آید به نیت تفریح و تجدید قوا به خارج از شهرستان دشتستان یا اطراف شهر برازجان می روند اما بعضاً این مسافرت ها و گردش ها به غم و اندوه و تلخ‌کامی منجر می‌شود که برای خانواده ها بسیار سنگین بوده و باید عوامل متعدد آن را تا حد امکان برطرف کرد.

وی تصریح کرد: عمده ترین عامل اینگونه حوادث عامل انسانی است که نوعاً راکبین موتورها جوانان و نوجوانانی هستند که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و فاقد مجوز رانندگی هستند و از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، بیمه نیستند، سرعت و سبقت غیر مجاز دارند.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: جوانان عزیز باید در رانندگی حق و حقوق دیگر افراد را در نظر بگیرند و این را بدانند که اگر با رانندگی پر مخاطره، آسیبی به دیگران برسد فردای قیامت باید پاسخگوی آن باشند.

حجت الاسلام مصلح افزود: تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعاً، عقلاً و قانوناً ممنوع است، باید پلیس به وظیفه قانونی خودش عمل کند و جلوی این همه تخلفات رانندگی را بگیرد.

امام جمعه برازجان مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بر شمرد و اظهار داشت: چهل و چهار سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد. این انقلاب پدیده ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

حجت الاسلام مصلح افزود: اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گران مایه این شجره ی پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا برخی نینگارند که به سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند.

وی اظهارداشت: این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال ها طول می کشد تا همه آثار و نتایج این پدیده ی الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha