یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ حجت الاسلام غروی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، گفت: تحول آفرینی نیاز امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان با اشاره به ماه مبارک رجب، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی، ماه رجب از حرمت و قداست خاصی برخوردار می‌باشد و فرا رسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان برد.

وی ادامه داد: ماه رجب، ماه درخواست ظرفیت است؛ هرچند هر کار ناشایستی، از انسان ظرفیت‌هایی را می‌گیرد ولی خدای ظرفیت‌ده، همچنان بخشنده است.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: عظمت ماه رجب به‌واسطه اموری است که در این ماه واقع شده است، اموری که در این ماه واقع شده، در ماه‌های دیگر نیست؛ لذا عبادت در این ماه، با عبادت‌ در ماه‌های دیگر متفاوت است.

مهار غضب؛ نشانه بارز ظرفیت وجودی‌

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های ظرفیت بالای وجودی، شرح صدر است که از مهم‌ترین نمودهایش کظم غیظ و قدرت مدیریت خشم و غضب است.

حجت الاسلام غروی بیان داشت: نیروی غضب که خداوند متعال در وجود انسان نهاده است، فواید بسیاری دارد، به شرط آن‌که در اختیار و به فرمان عقل باشد و به جا به کار رود وگرنه شعله‌های آن همه هستی شخص غضبناک را می‌سوزاند و خاکستر می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است، در واقع انتخابات فرصت انتخاب ایده‌هاست و اگر به‌درستی انتخاب نشود، ایده‌ای بن‌بست‌گرا فرصت می‌یابد برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین می‌کند و برخلاف ایده تحولی، موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود و با کاهش اثربخشی چنین رویدادی شدت مشارکت را کاهش می‌دهد و از کیفیت آن (مشارکت) می‌کاهد.

امام جمعه سلفچگان بیان داشت: امروز تحول‌گرایی و ارائه ایده‌های تحولی یک شرط لازم حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی است.

وی ادامه داد: آنچه امروز نیازمند آن هستیم حل مشکلات به‌واسطه یک ایده تحولی همه‌جانبه و پویا است و این ایده است که آینده ایران قوی را می‌سازد و انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی برای آینده‌های دور و نزدیک را رقم می‌زند و انتخابات چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: بنابراین نگاه انتخاب‌کنندگان باید به سمت و سوی اشخاص و جریان هایی باشد که برای تحول مورد نظر رهبر انقلاب دارای ایده نو و پیشرو باشند، منتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را، نه در شعار که در عمل بشناسند، باور داشته باشند و برای شکوفایی آن ایده‌های تحول‌آفرین تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha