شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ مشاور مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه ازدواج هم‌جنس‌گرایان میوه دموکراسی غربی است، تصریح کرد: دموکراسی غربی انسان را از حیوان بدتر کرده است و چیزی را تصویب کرده که حیوان هم آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی پیش از ظهر امروز شنبه ۲۳ دی‌ماه در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه و مدیران کل آموزش و پرورش کشور با اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که در سالن همایش‌های ساختمان شماره یک خانه معلم قم برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ کشور در دنیا داریم که ولایت فقیه را با نظام‌های مختلف این کشورها را مقایسه کردیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین جایگاهی مانند مجلس خبرگان را با ۷۰ کشور مقایسه کردیم، مطرح کرد: هزار و ۵۰۰ سال تلاش کردیم که نظام ولایی و انقلابی داشته باشیم ولی متاسفانه نسل جدید این تلاش را نمی‌داند.

مشاور مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه تمام حکومت‌های جهان را به ۵ نوع تقسیم کردیم، عنوان کرد: این ۵ گروه شامل حکومت فرد بر مردم، حکومت یک حزب یا طبقه بر مردم، حکومت مدعیان دیانت بر مردم، حکومت مردم بر مردم و حاکمیت خدا همراه با نقش مردم است.

وی با اشاره به اینکه مدل اول معروف به حکومت دیکتاتوری است، خاطرنشان کرد: بدترین نوع حکومت همین مدل دیکتاتوری است و متاسفانه رایج‌ترین مدل در تاریخ بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه نوع دوم نیز تقریبا دیکتاتوری است، تصریح کرد: نوع سوم و چهارم را بیش‌تر درگیر هستیم، مدعیان دیانت به اسم دیانت بر مردم حاکمیت کردند و موجب بدنامی دین شدند که ازجمله آن‌ها می‌توان به حاکمیت یهودیت اشاره کرد که در قرآن کریم نیز آمده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران قرون وسطی مدعیان دیانت و کلیساها حاکمیت داشتند، یادآور شد: در تاریخ قتل عام‌هایی که توسط همین کلیساها در طول هزار سال انجام شده، ذکر شده است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه بنی‌امیه و بنی عباس نیز به اسم اسلام جنایات بسیاری انجام داده‌اند، ابراز کرد: جاذبه دموکراسی امروز تمام دنیا را فرا گرفته است و بسیاری از کشورها تنها به جمهوری رسیده‌اند که به آن دموکراسی غربی بدون نقش خدا و دین می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه این مدل بدترین و آسیب‌زاترین مدل حاکمیت است، بیان کرد: متاسفانه امروز جوانان ما نیز به این مدل از دموکراسی با آزادی کامل تمایل دارند که باید آسیب‌های آن برای آن‌ها تشریح شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه نشستن فرد بجای خداوند کفر است، اظهار داشت: مجموعه دانش بشری در برابر علم الهی حدود صفر است، درنتیجه قانون‌گذاری فرد مورد قبول نیست.

وی اضافه کرد: دموکراسی غربی که فقط انسان قانون‌گذار باشد و خداوند قانون‌گذار نباشد، نمونه بارز کفر است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه انسان نیازمند است و خداوند بی‌نیاز، مطرح کرد: این موضوع موجب می‌شود که انسان در قانون‌گذاری‌ها، منافع خود را ببیند.

وی با بیان اینکه قانون این کشورها بارها عوض شده است، عنوان کرد: عوض کردن قانون به معنای این است که دانشمندان گذشته اشتباه کردند و قوانین اشتباه بودند و این مسیر همواره در طول تاریخ ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه در جنگ جهانی اول ۱۰ میلیون و در جنگ جهانی دوم ۵۰ میلیون نفر کشته شدند، خاطرنشان کرد: مشروب‌خواری، فسادهای جنسی، روابط نامشروع و... تمام این موضوعات میوه‌های دموکراسی هستند.

وی با بیان اینکه ازدواج هم‌جنس‌گرایان میوه دموکراسی غربی است، تصریح کرد: دموکراسی غربی انسان را از حیوان بدتر کرده است و چیزی را تصویب کرده که حیوان هم آن را نمی‌پذیرد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: در تمام کشورهای اسلامی که حاکمیت اسلامی را نیز دوست داشتند، یک اشتباه بزرگ وجود داشت و آن هم این بود که رئیس جمهور را حاکم بر مفتی قرار دادند و حکم این مفتی‌ها را تحت تاثیر قرار دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha