شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله رجبی

با بی اخلاقی و بداخلاقی نه حضور حداکثری خواهیم داشت و نه افراد صالح یا اصلح حضور پیدا خواهند کرد؛ بلکه صحنه انتخابات یک صحنه نفرت‌افکنی و بدبینی نسبت به دین و نیروهای ارزشی می‌شود

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اخلاق انتخاباتی گفت: یکی از عناصر مهمی که هم به لحاظ دینی هم به لحاظ انقلابی و هم به لحاظ اثرگذاری مطلوب در انتخابات نیاز داریم رعایت اخلاق انتخابات است.
وی افزد: ما به لحاظ دینی موظف هستیم که اخلاق را در هر صحنه‌ای رعایت کنیم. باید روحانیون ما هم در مقام تبیین این مطلب را شفاف و دقیق بیان کنند و هم خودشان هرجا حضور دارند در عمل این مسئله نشان دهند.
آیت الله رجبی ادامه داد: با بی اخلاقی و بداخلاقی نه حضور حداکثری خواهیم داشت و نه افراد صالح یا اصلح حضور پیدا خواهند کرد؛ بلکه صحنه انتخابات یک صحنه نفرت‌افکنی و بدبینی نسبت به دین و نیروهای ارزشی می‌شود.
وی افزود: باید آنگونه که امام صادق علیه‌السلام فرمودند «کونُوا لَنا زَیْناً» ما مایه آرایش و آراستگی نیروهای انقلاب شویم. باید رفتار جناح و گروههای طرفدار انقلاب، دیگران را به جبهه انقلاب جذب کند.
رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: ما انتخابات را یک عرصه کار فرهنگی تلقی کنیم که میخواهیم با اخلاق خوب مردم را متوجه جریان حق کنیم و آنها را در جرگه طرفداران انقلاب و نظام بیاوریم.
وی در پایان گفت: پس این کار به لحاظ دینی وظیفه ما است و اگر خدای نکرده کوتاهی کنیم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha