شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار ایلام

حوزه/ استاندار ایلام با تأکید بر اینکه فضای تبلیغات انتخاباتی باید برای همه نامزدها عادلانه و یکسان باشد، گفت: ایلام آماده برگزاری انتخابات سالم و پرشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حسن بهرام‌نیا عصر شنبه در اولین جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات شهید ملکشاهی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات مرتبط با انتخابات، لازمه برگزاری یک انتخابات باشکوه خواهد بود و به هر میزان که هماهنگی در جهت هر چه بهتر برگزار کردن انتخابات افزایش یابد، به‌همان اندازه نیز انتخابات باشکوهی رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: ممکن است به دلیل عدم آگاهی کامل با قوانین، حقی از فردی ضایع شود و یا بالعکس، لذا آشنایی کامل با قوانین و اطلاعاتِ درست، می‌تواند انتخاباتی با مشارکت حداکثری، سالم، رقابتی و توأم با امنیت کامل را رقم بزند.

بهرام‌نیا افزود: می‌طلبد در راستای تحقق عدالت در انتخابات، این موضوع نصب العین همه تصمیم‌گیران و مدیران مربوطه قرار گیرد تا زمینه استفاده مساوی و عادلانه از امکانات دولتی فراهم و ساماندهی شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: استفاده از امکانات باید از قبل هماهنگ شود و در راستای عدالت‌محوری و رعایت حق و حقوق بیت‌المال باشد، لذا هر گونه استفاده از امکانات دولتی در ایام انتخابات باید با هماهنگی قبلی باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی چنانچه امکاناتی دارند، باید این امکانات را به ستاد انتخابات استان اطلاع‌رسانی کنند تا با توجه به امکانات موجود برای استفاده کاندیداها برنامه‌ریزی شود تا از امکانات سوءاستفاده نشود.

بهرام‌نیا در ادامه با تأکید بر اینکه فضای تبلیغات انتخاباتی باید برای همه نامزدها عادلانه و یکسان باشد، گفت: دیوارنویسی و نصب تبلیغات بر روی نیوجرسی‌ها در محدوده محورهای مواصلاتی و محدوده شهری، ممنوع است و چنانچه از طرف دستگاه‌های اجرایی مربوطه شکایتی صورت گیرد، کاندیداهای متخلف باید پاسخگو و خسارت وارده را پرداخت کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: شرایط خوبی برای تبلیغات کاندیداها در ایام انتخابات پیش بینی و فراهم شده است، چه در فضای مجازی و چه در رسانه ملی و استانی و اخیراً نیز دو کانال ویژه انتخابات در صدا و سیمای مرکز ایلام راه اندازی شده است که از اقدامات خوب نظام برای کاندیداها در این ایام به شمار می‌رود تا برنامه‌های خود را مطرح کنند و مردم براساس شایسته محوری که مد نظر نظام و حاکمیت است، فرد اصلح را انتخاب کنند. لذا تبلیغات بر روی دیوار و یا نیوجرسی محلی از اعراب نخواهد داشت و هیچ توجیهی برای هیچ کاندیدایی، باقی نمی‌ماند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه کار مجلس ریل‌گذاری است و از آنجا که حدود یک هزار قوانین زائد داریم که باید حذف و قوانین جدید جایگزین آنها شود، لذا اگر نمایندگان اصلح و فنی به مجلس ورود پیدا کنند، می‌توانند با تصویب این قوانین جدید در معیشت و رفاه مردم اثرگذار باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات بیان کرد: فضای مجازی و رسانه‌ها هم در این رابطه خوب ورود کردند، لذا تمامی رسانه‌ها، اعم از مکتوب، دیجیتال و حتی صدا و سیما باید با هم افزایی در راستای آگاهی‌سازی تلاش کنند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه بلوغ سیاسی مردم در سطح بالایی است، گفت: رسانه‌ها مصادیق انتخاب اصلح را بیان کنند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در مقام مقایسه با سایر دولت‌ها برای توسعه و آبادانی بیشتر هزینه کرده است و پروژه‌های بزرگی را اجرا و به سرانجام رسانده است که نمایندگان نیز پیگیری لازم را هم داشته‌اند، اما آنچه اجرا شده مربوط به دولت است و حق و حقوق دولت باید رعایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha