شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1131708
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
آشتیان

حوزه/ به مناسبت گرامیداشت دهه مقاومت و زنده نگاه داشتن یاد شهید حاج قاسم سلیمانی مجلس بزرگداشتی از سوی معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره )شهرستان آشتیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت گرامیداشت دهه مقاومت و زنده نگاه داشتن یاد شهید حاج قاسم سلیمانی مجلس بزرگداشتی از سوی معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) شهرستان آشتیان برگزار شد و سرهنگ تاج آبادی رزمنده مدافع حرم خاطراتی از سردار دلها در دفاع از حرم حضرت زینب(س) بیان کرد.

 تاج آبادی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی خیلی از دستاوردهای مهمی که به دست آمده از نتیجه انقلاب و نظام است ولی بعد از حضور در سوریه در سال ۹۶ وقتی وارد این کشور می‌شدیم ؛کشور ایران در ۱۰۰ سال پیش را می‌دیدیم و این مساله ربطی به جنگ نداشت و تکنولوژی وارد این کشور نشده بود و انگار در ۱۰۰ سال پیش ایران زندگی می‌کردند که حتی وسیله برقی وجود نداشت و لوازم پخت وپز همه ظروف مسی بود که در گذشته در کشور ما بود و گازکشی نشده بود و کپسول گاز وسیله ثروتمندان بود و از سوخت مازوت برا آبگرم استفاده می‌کردند و هنوز از تانکر آب بهره می‌بردند.

وی گفت : علت حضور مدافعان حرم و سردار سلیمانی در سال ۹۰ در قائله سوریه این بود که اولین کشوری که در جنگ ۸ ساله با عراق به ما کمک کرد کشور سوریه و شخص حافظ اسد بود و این حمایت‌های کشورهای دیگر از ایران به دلیل کمک ایران به ثبوت حاکمیت در تمام این کشورها بوده است. مثلا در شهر تدمر که با خاک یکسان شده است و کامیونها تمام زیر ساخت شهر را می‌بردند.

تاج آبادی تصریح کرد: نیاز ما به کشورهای همسایه زیاد است و این دوستی در برابر استکبار به ما کمک زیادی می‌کند.

وی خاطر نشان ساخت : ما نحوه جنگیدن را به کشورهایی نظیر افغانستان یمن عراق سوریه و لبنان آموزش دادیم. در جنگ سوریه حتی در بین مدافعان حرم افراد و کشورهایی را باسلیقه مختلف و متفاوت گرد هم آورده بودیم و این هنر شهید سلیمانی بود و هزینه کردن در کشور سوریه باعث حفظ کشور خودمان شده است و هزینه خسارتها و خرابی‌ها را کشور سوریه متحمل شده است .

تاج آبادی گفت: شخصیت شهید سلیمانی موقعیت ممتازی است که با بقیه فرق می کند.

خاطرات رزمنده مدافع حرم از سردار دلها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha