شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر / نشست رسانه ای حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: آیین اختتامیه جشنواره هفتم نیز در ۲۸ بهمن ماه به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای از برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف در این استان خبرداد و گفت: اولین جشنواره سراسری اعتکاف در سال ۱۳۹۱ با هدف ترویج معنویت و اخلاق در سطح جامعه بخصوص در بین جوانان و نوجوانان و فرهیختگان، اقشار مختلف هنرمند، نویسنده و صاحب ذوق راه اندازی و دبیرخانه دائمی آن در شهر مقدس قم با مدیریت ستاد مرکزی اعتکاف از همان سال آغاز به کار کرد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: این جشنواره، ابتدا در سطح ملی و سپس در دوره‌های بعد در سطح بین المللی گسترش یافت و شروع این دوره از جشنواره‌ها در بخش ادبی صورت گرفت و سپس بخش‌های هنری و علمی هم به آن اضافه شد.

وی ادامه داد: آئین اختتامیه این جشنواره‌ها در شهرهای مختلفی به ترتیب، جشنواره اول در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، جشنواره دوم سالن همایش‌های صدا و سیما جام جم، جشنواره سوم در مدرسه امام خمینی (ره) جامعه المصطفی العالمیه، جشنواره چهارم در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی، جشنواره پنجم در تالار قدس آستان قدس رضوی مشهد مقدس و جشنواره ششم در قم مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و امسال آئین اختتامیه جشنواره هفتم نیز در ۲۸ بهمن ماه به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: همزمان دفتر ویژه اعتکاف در کشور لبنان و شهر بیروت فراخوان آثار از کشورهای مختلف اسلامی و غرب آسیا داشته که آثار خوبی به دبیرخانه آن ارسال شد و داوری آن نیز صورت پذیرفت و مقرر گردید مراسم اختتامیه آثار بین المللی نیز به صورت همزمان در کشور لبنان برگزار شود.

وی با بیان اینکه در هر سه بخش علمی، ادبی و هنری و در سطح ملی و بین المللی آثار ارزشمندی به هفتمین جشنواره سراسری اعتکاف ارسال شده افزود: در این ۷ دوره بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از فراخوان و دریافت آثار، داوری‌های مورد نیاز در سه کمیته تخصصی علمی، هنری و ادبی صورت گرفته و آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در ادوار مختلف به تولیدات کتاب و نرم افزارهای تخصصی تبدیل و در آرشیو دبیرخانه بایگانی شده است.

وی بیان کرد: در هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف بیش از ۱۶۰۲ اثر علمی، هنری و ادبی به دبیرخانه ارسال شد که پس از دو مرحله داوری عمومی و تخصصی با حضور دو گروه از تیم‌های ملی و بین المللی، تعداد ۲۲ اثر به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha