شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قدیر آکاراس

حوزه/ قدیر آکاراس از مدیران شبکه ۱۴ ترکیه گفت: رژیم صهیونیستی با سرکوب رسانه‌ها، سعی در مخفی کردن جنایت‌های خود در غزه دارد؛ با این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی قوانین مربوط به آزادی خبررسانی بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای قدیر آکاراس  رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه و از مدیران شبکه ۱۴ ترکیه در نشست گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه که در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد، در اظهاراتی که به صورت وبیناری پخش شد، گفت: رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود به اصحاب رسانه، کودکان و خانواده آنها حمله و آنها را به قتل می‌رساند و خوی غیرانسانی خود را به نمایش می‌گذارد.

متن اظهارات رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ بشریت را تجربه می‌کنیم.

رژیم غاصب اسرائیل نزدیک به یک قرن است که خاک فلسطینیان را اشغال کرده و برادران فلسطینی ما را از خانه و کاشانه خود رانده و حق زندگی را از آنها سلب کرده است.

آخرین جنایت‌ آنان مربوط به بعد از اجرای علمیات طوفان الاقصی است که چهره زشت و جنایتکار رژیم صهیونیستی بار دیگر در مقابل چشمان ما قرار گرفت.

می‌بینیم که رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن تمامی ارزش‌های انسانی، اخلاقی و حقوق بین‌الملل در مقابل چشمان دنیای به اصطلاح متمدن و پیشرفته، اقدام به نسل‌کشی فلسطینیان می‌کند.

ابعاد این جنایت زیاد است؛ جنایت در حق کودکان، زنان، سالخوردگان، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در حال انجام است. این جنایت به صورت گسترده و بی‌سابقه در تاریخ در حال انجام است.

متاسفانه هم دنیای مدرن و هم کشورهای اسلامی، عکس‌العمل مناسبی در مقابل این جنایت‌ها از خود نشان ندادند ولی می‌بینیم که انسان‌های آزاده در هر کجای این جهان از فلسطینیان مظلوم حمایت می‌کنند.

ابعاد گسترده این جنایت زیاد است و یکی از آنها مربوط به فضای رسانه است. در سال‌های ۱۹۰۷ ، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۷ در فضای بین‌المللی، حقوق مربوط به خبرنگاران تصویب شده است اما می‌بینیم رژیم صهیونیستی مثل گذشته هیچ حقوقی برای انسان‌ها قائل نیست و حتی قوانین مربوط به رسانه‌ها را نیز زیر پا می‌گذارد.

تا به امروز بیش از ۱۰۰ خبرنگار در غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. در لبنان این رژیم با آتش مستقیم، اصحاب رسانه و خبرنگاران را مورد حمله قرار داد. این رژیم نزدیک به ۵۰ مقر مربوط به رسانه را بمباران کرده است.

رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود به اصحاب رسانه، کودکان و خانواده آنها حمله و آنها را به قتل می‌رساند و خوی غیرانسانی خود را به نمایش می‌گذارد.

با این وجود انسان‌های آزاده و برخی از رسانه‌های مستقل، صدای فلسطینیان را به گوش مردم دنیا می‌رسانند.

رژیم صهیونیستی با سرکوب رسانه‌ها، سعی در مخفی کردن جنایت‌های خود در غزه است. با این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی قوانین مربوط به آزادی خبررسانی بین‌المللی را زیر پا گذاشته است؛ ما هم به عنوان بخشی از خانواده رسانه، موضوع فلسطین را از اولین روز تاسیس در کانون توجه خود قرار داده‌ایم.

ما از لحظات آغازین عملیات طوفان الاقصی، اخبار مربوط به آن را از منابع معتبر به صورت درست، در اختیار افکار عمومی ترکیه و مخاطبان خود قرار داده‌ایم .

ما یاد تمامی اصحاب رسانه که جان خود را در این راه فدا کرده‌اند گرامی می‌داریم و برای آنها طلب رحمت و مغفرت داریم.

ما برای اطلاع‌رسانی درست وقایع مربوط به فلسطینیان تمام تلاش خود را انجام داده و از جامعه جهانی درخواست اجرای قوانین بین‌المللی مربوط به رسانه را خواستاریم.

ما باور داریم که جبهه مقاومت با استفاده از رسانه کلاسیک و مدرن، مظلومیت خود را به گوش جهانیان خواهد رساند.

ما هم به عنوان بخشی از این رسانه، به خاطر این اطلاع‌رسانی، به خود افتخار می‌کنیم.

بدین وسیله برای میهمانان نشست بزرگداشت شهدای خبرنگار، درود می‌فرستم و برای شهدای خبرنگار و تمامی شهدای راه قدس طلب مغفرت کرده و سلام و درود خود را به آنها نثار می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لازم به ذکر است، نشست گرامیداشت «شهدای خبرنگار غزه» به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و خبرگزاری بین‌المللی ابنا، ظهر امروز دوشنبه ـ ۲۵ دیماه ۱۴۰۲ ـ در تهران برگزار شد.

گفتنی است، این نشست با سخنرانی حضوری و ویدیویی استاد رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و شخصیت‌هایی از فلسطین، یمن، عراق، ترکیه و اندونزی و حضور مدیران و فعالان رسانه‌ای بین‌المللی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha