سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی بین المللی از موسوعه‌ی «التفسیر الأثری الجامع»

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» آیت‌الله معرفت از جمله آثاری است که به صورت تطبیقی و مقایسه ای نگاشته شده که در جای خود بسیار قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد علی‌اکبر رشاد در مراسم رونمایی از موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» که به مناسبت هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدهادی معرفت امروز ۲۷ دی‌ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: کتاب علوم قرآن و التمهید آیت‌الله معرفت دو اثر گرانقدر ایشان است که آبرویی برای شیعه شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران افزود: آیت‌الله معرفت علاوه بر آثار علمی و آثار فکری، شاگردان بسیاری دارد که در جای خود بسیار قابل توجه است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: در حوزه مبانی اسلامی اقدامات بسیار خوبی از سوی آیت الله معرفت انجام شده است.

وی افزود: در نگارش موسوعه «التفسیرالأثری الجامع» حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد زحمات بسیاری برای این اثر کشیده است و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور هم اقدامات موثر و فراوانی در این راستا انجام دادند که جای بسیار تشکر و تقدیر است.

استاد رشاد بیان کرد: موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» اثری است که تا به حال تقریبا یک سوم آن به پایان رسیده است و امیدواریم ادامه این تفسیر با جدیت کامل ادامه پیدا کند و تکمیل شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ما نقض اساسی که در مسائل قرآنی داریم این است که مشخصاً دستگاه تخصصی قرآنی وجود ندارد که لازم است در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد تا نواقص موجود برطرف شود.

استاد رشاد با اشاره به کمبود فعالیت‌های علمی با روش کار تطبیقی و مقایسه‌ای، گفت: کتاب التفسیر الاثری الجامع آیت‌الله معرفت از جمله آثاری است که به صورت تطبیقی و مقایسه ای نگاشته شده است که در جای خود بسیار قابل توجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و طلاب پژوهشگر به فعالیت‌های تقریبی بیش از پیش پرداخته و توجه کنند تا به این نیاز مهم و ضروری که امروزه وجود دارد، پاسخ لازم داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha