جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
اعتکاف

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: آمیختگی چند عبادت با فضیلت در آیین معنوی اعتکاف، فرصت مناسب برای فعالیت فرهنگی ـ تبلیغی ۲۰۰ مبلغه استان هرمزگان است.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، از فعالیت تبلیغی ۲۰۰ نفر از اساتید و مبلغان مجرب استانی در ایام اعتکاف خبر داد.

وی در اهمیت ایام اعتکاف، بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شده و خصوصا نوجوانان و جوانان با اشتیاق و ذوق وصف ناشدنی در آن شرکت می‌کنند، برنامه عبادی اعتکاف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: خداوند متعال به دلیل نیازهای گوناگون انسان، عبادات متنوعی را برای بندگان خود تشریع کرده و هر عبادتی از جمله نماز، روزه، حج و غیره، جوابگوی بخشی از نیاز انسان است.

وی با بیان اینکه اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت محسوب می‌شود، گفت: حضور در مسجد، روزه و اقامه نماز از شروط اعتکاف است، فرد معتکف سه روز در مسجد جامع شهر مقیم شده و فقط ضروریات سبب می شود تا کوی دوست را ترک کند، حتی خود را از برخی حلال‌ها نیز باز می‌دارد و تمرین کامل بندگی و جهاد با نفس را در این سه روز انجام می‌دهد، در واقع فرد معتکف دوباره با پروردگار متعال عهد و میثاق بندگی می‌بندد و از لذات دنیایی دست کشیده و خلوتی جانانه را با خدای خود رقم می‌زند.

عباسی تصریح کرد: چون لازم است در طول این مسیر، افراد و کارشناسان آشنا با مسائل دینی زمینه‌های حضور معنوی افراد را فراهم کرده و معتکفین را در پیمودن درست مسیر راهنمایی کنند، مدیریت حوزه خواهران استان هرمزگان همچون سنوات گذشته، طلاب و اساتید توانمند را به مراسم‌های برگزاری اعتکاف اعزام کرده است.

وی به عناوین محورهای سخنرانی در ایام اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: بیان معارف اسلامی و اخلاقی، مبانی ولایت فقیه و رهبری در حکومت اسلامی، تبیین شخصیتی امام خمینی (ره)، دشمن شناسی و تحلیل مسائل اجتماعی، تبیین آسیب‌ها و خطرات جریان‌های انحرافی در جوامع اسلامی، پاسخگویی به شبهات، اعتقادی، سیاسی و تبلیغ چهره به چهره، راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تبیین اهمیت مسئله جمعیت و فرزندآوری، اهمیت و فضیلت ماه رجب و اعتکاف، توجه به تبلیغ دانش آموزی با رویکرد بصیرت افزایی و تربیت جوان انقلابی از موضوعات تبلیغ توسط روحانیون و بانوان مبلغه در استان هرمزگان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: در عصر کنونی تبیین دستاوردهای انقلاب و رشادت جوانان در به ثمر رساندن نهال تنومند انقلاب اسلامی بهترین راه برای آگاهی بخشی به جوانان از بحران هویتی و یافتن الگوی مناسب زندگی برای آنها است؛ لذا با توجه به در پیش رو داشتن ایام مبارک دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، مبلغات به این امر نیز توجه دارند.

وی اظهار داشت: قبل از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، جلسات متعددی در جهت هماهنگی با سازمان تبلیغات و امور مساجد و همچنین دوره هایی در توانمندسازی مبلغات، برگزار شده‌است.

عباسی در پایان به اهمیت ارتباط اساتید با معتکفین و استمرار این ارتباط اشاره کرده و بیان داشت: یکی از مهمترین فعالیت طلاب در ایام اعتکاف، شبکه سازی معتکفین و ارتباط گیری بعد از پایان پذیرفتن مراسم معنوی اعتکاف و راهبری در گروه‌های مجازی و حلقه‌های معرفتی بعد از اعتکاف است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha