شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
استاندار

حوزه/ استاندار لرستان گفت: اعتکاف مدل و الگویی هویت ساز برای تربیت انسان به ویژه نسل جوان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، فرهاد زیویار، استاندار لرستان امروز در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف که در سالن مجموعه ایثار استان لرستان برگزار شد، بیان داشت: اعتکاف نوعی آزاد شدن است و انجام این مراسم معنوی دلی خاشع و بدنی فارغ را برای انسان رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه اعتکاف اوج راز و نیاز با خالق سبحان است، افزود: اعتکاف به معنای این است که دین اسلام برای زندگی انسان سبک و سیاقی خاص همراه با معنویت درونی را معرفی می کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اعتکاف، مدلی هویت ساز برای تربیت انسان به ویژه نسل جوان به شمار می رود، اظهار داشت: تقوا، خداترسی و در چهارچوب بودن از برکات اعتکاف است.

زیویار با بیان اینکه انسان نیاز است در دوره هایی با یک توقف، بخشی از مدل ها و الگوهای زندگی خود را با معنویت همراه کند، خاطرنشان کرد: معنویت همان عمق دادن به وجود انسان است و انسان برای رسیدن به سعادت باید راه این معنویت را طی کند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف عمق دادن به رفتارهای فردی و اجتماعی است، گفت: اعتکاف توقف‌گاهی برای نگهداری فرد در راه رسیدن به سعادت است.

استاندار لرستان با بیان اینکه توقف یک نوع بازنگری برای نفس انسان است، افزود: اعتکاف کمک می کند ایده ها و اندیشه های بشری انسان را از جاده خداترسی خارج نکند.

زیویار با اشاره به اینکه اعتکاف نوعی توقف برای بازنگری رفتارها و اعمال انسان است، بیان داشت: امروز رژیم جعلی صهیونیست و هم پیمانانش بدون اینکه اهل توقف برای بازنگری اعمال خود باشند بی رحمانه ترین جنایات را در حق مردم مظلوم غزه، فلسطین و سایر ملل مظلوم اما مقتدر، انجام می دهند.

وی در پایان از برگزارکنندگان هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف قدردانی و خاطرنشان کرد: امید می رود برگزاری این گونه همایش ها بتواند گام مؤثری در ترویج سنت معنوی و زیبای اعتکاف و تعمیق معنویات در بین افراد جامعه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha