شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معین

حوزه/مبلغ عرصه بین الملل حوزه علمیه خراسان که تاکنون همراه گروه های فراوانی از کشورهای اسپانیا، پرتغال، برزیل، شیلی و .... بوده و از گروه های دو و هفت نفره تا پنجاه نفر را راهبری می نموده است، گفت: مبلغ زائران و مسافران از کشورهای برزیل، پرتغال، شیلی، ونزوئلا، آرژانتین و ... بوده ام و بسیاری به اسلام علاقه مند شدند.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در گفت و گو با یکی از مبلغان زبان دان و توانمند حوزه علمیه خراسان، به بیان تاریخچه ای از زندگی و همچنین خاطرات سفرهای تبلیغی ایشان در این نوشتار می پردازد که در ادامه آن را می خوانید:

حجت الاسلام حسین نوری دشتبان، طلبه سطح خارج حوزه علمیه خراسان و از مبلغین عرصه بین الملل این حوزه،که به تبیین تاریخچه ای از سفرهای تبلیغی خود پرداخت و گفت: بنده مسلط به مکالمه عربی و پرتغالی هستم و در طول این سال ها به منظور انجام ماموریت تبلیغی خود، در کشورهای عراق، سوریه، امارات متحده عربی، قطر، ترکیه و لبنان حضور داشته ام و به ایفای رسالت تبلیغی پرداخته ام.

وی که حضور در کشور برزیل را بعنوان یکی از مجموعه سفرهای تبلیغی خود طی این سال ها دنبال نموده است، می گوید: آنجا در کشور برزیل جمعا مدت هشت ماه حضور داشتم و در طی دو سفر به این کشور یکی از مهمترین کارهایم نظارت بر ذبح شرعی بود و در همین دوران بود که به حسب علاقه به تعلیم زبان مسلط به زبان پرتغال نیز شدم.

این طلبه سطح خارج حوزه علمیه خراسان با بیان که در حال حاضر به راحتی به زبان های کشور های مختلف از جمله پرتغال مکالمه داشته و دارم و از این جهت برکات زیادی در امر تبلیغ حاصل شده است، ابراز کرد: بنده از سال ۱۳۹۴ به عنوان خادم افتخاری در حرم مطهر رضوی نیز مشغول به انجام خدمت هستم.

حجت الاسلام نوری این سابقه خدمتی در حرم رضوی را افتخاری بزرگ برای خود در عرصه زندگی طلبگی قلمداد می کند و چنین می گوید: یکسال در قسمت اداره پاسخگویی حرم و سپس به اداره ارتباطات اسلامی (قسمت مجازی خدمت زائرین غیرایرانی) و در ادامه به بخش زائرین غیر ایرانی منتقل شدم و این افتخار بزرگی است.

وی با بیان این که در حال حاضر حرم مطهر رضوی نیز در خدمت زائرین غیر ایرانی بوده و آنجا در کنار رسالت تبلیغی خویش، به خدمت افتخاری مشغولم، اظهار کرد: در مدت خدمتم از سال ۹۵ تا حال حاضر توانسته ام برای کاروان هائی از کشورهای مختلف از جمله اسپانیا همراه و توریست باشم و آنان را راهنمائی کنم.

طلبه مبلغ عرصه بین الملل حوزه علمیه خراسان که تاکنون همراه گروه های فراوانی از کشورهای اسپانیا، پرتغال، برزیل، شیلی و .... بوده و از گروه های دو و هفت نفره تا پنجاه نفر را راهبری می نموده است، گفت: مبلغ زائران و مسافران از کشورهای برزیل، پرتغال، شیلی، ونزوئلا، آرژانتین و ... بوده ام و بسیاری به اسلام علاقه مند شدند.

حجت الاسلام نوری دشتبان به یکی از خاطرات این سفرهای تبلیغی اشاره و از خانمی می گوید که به واسطه همین جریانات تبلیغ اسلام در حرم مطهر رضوی به اسلام مشرف شده و افزود: در سال های حضورم در کشور برزیل به کشورهای مجاور همچون اروگوئه، پاراگوئه، آرژانتین و بولیوی نیز سفر داشته ام و همواره تلاش نموده ام در عرصه تبلیغ مفید باشم.

شایان ذکر است؛ مدیریت روابط ملی و بین المللی حوزه علمیه خراسان در یک سال اخیر تلاش نموده براساس اهداف معین و وظایف محول شده، زمینه شناسایی طلاب زباندان و فعالان عرصه بین الملل و استفاده از توانمندی های ایشان را فراهم نماید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha