چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
 حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش

حوزه/ امام جمعه گچساران گفت: آنچه که قدرت ملت ما را به رخ دشمن می کشاند و از تعرض به کشور ما منع می کند و می ترساند حضور همه جانبه مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، ملی و مذهبی است.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام جمعه گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مسئله انتخابات و مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: نقش مردم و حضور آنها در صحنه های گوناگون این نظام مهم بوده و بر هیچکس پوشیده نیست، کما اینکه قبل از انقلاب اصلاً سلیقه، حرف، رأی و نظر مردم مطلقاً مورد توجه حکومت طاغوت نبود.

حجت الاسلام هاشمی منش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه، اظهار کرد: حضرت آقا (آیت الله خامنه ای) خطابشان به ائمه جمعه کشور یک خطاب عینی و تکلیف بوده که تکیه بر توده مردم را در واقع یک انتخاب راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی می داند. امیدواریم بتوانیم پایبند به توصیه های رهبری باشیم.

حجت الاسلام هاشمی منش، سرمایه حضور مردم در انتخابات پیشرو را مهم ترین «عظمت، شکوه، مقام و منزلت» در مسائل کشور دانست و گفت: جمهوری اسلامی بدون مردم و رای و خواسته آنها خیمه اش به پا نمی‌شود و تاکنون خیمه نظام جمهوری اسلامی به برکت مردم وفادار به جمهوری اسلامی به پا شده است.

وی راهبرد اصلی دشمن در مقابله با نظام مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران را، دور کردن مردم از نظام به ترفند های مختلف نام برد و تصریح کرد: دشمن با ناامید کردن مردم از آینده نظام می‌خواهد از حضور مردم و تاثیر آنها در نظام جلوگیری کند، اما ما برای رسیدن به هدف‌های مهم جمهوری اسلامی نیاز به حضور مردم در صحنه داریم باید مردم بیایند، بخواهند و اقدام کنند.

امام جمعه گچساران با بیان این که حضور در انتخابات آینده تنها یک تکلیف نیست، همه باید حضور پیدا کرده و امری واجب است، ادامه داد: بالاتر از آن یک حق است و شما حق دارید در آینده خود تأثیرگذار باشید، انتخابات و حضور مردم در آن بسیار مهم بوده و حضور در انتخابات به کشور مصونیت می بخشد و هیبت ملت ما را این امر تاکنون حفظ کرده و به لطف الهی و همت مردم حفظ خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنچه که قدرت ملت ما را به رخ دشمن می کشاند و از تعرض به کشور ما منع می کند و می ترساند حضور همه جانبه مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، ملی و مذهبی است.

حجت الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات می تواند آینده کشور را تضمین و تامین کند، یک مجلس سالم، صالح و باعظمت می تواند عملکرد آنچنانی داشته، و بر عملکرد سایر قوا نیز تأثیرگذار شود، این مجلس را مردم تشکیل می دهند و اگر خوب انتخاب کنند مجلس با عظمت می شود و نظارت ها نیز دقیق تر می‌شود.

وی با توصیه به کاندیدهای تائید صلاحیت شده و یا اینکه امید به تایید صلاحیت دارند، گفت: این روزها محافل و مجالس مختلفی برگزار می شود توصیه می کنیم دقت کنند، غیبت نکنیم، تهمت نزنیم، دروغ نگوییم، در میدان رقابت از حُسن ها، عملکرد گذشته خود، برنامه ها و ارتباطات بگویید، از دوستان و هم‌کیشان خود، از مردمی که مدیون آنها هستید بگویید و بر ای اینکارها برنامه ریزی کنید و دیگران را تخریب نکنید، اینجا نیز نقش مردم بسیار مهم است و تا کنون مردم در رویدادهای متعدد سنگ تمام گذاشتند و در انتخابات پیش رو نیز با حضورشان بار دیگر سیلی محکمی بر دهان دشمنان داخلی و خارحی خواهند زد.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی مردم مسیر آینده را ترسیم می کنند، اگر امروز سپاه پاسداران پر افتخار ما حملات موشکی دارند برای افرادی که خون عزیزان ما را به ناحق ریخته و ایجاد وحشت کردند این اقدام‌پشتوانه مردم است، این حرکت پیامی داشت که اگر دست از شیطنت علیه منافع ملی ما برندارید اگر بخواهید گروهک های تروریستی را تحریک کرده و در کشور ما ایجاد ناامنی کنید، بدانید به این شکل و با این هجم از آتش هدف قرار می گیرید.

حجت الاسلام هاشمی منش با تاکید بر اینکه پاسخ ملت ما کوبنده و سخت است، ابراز کرد: این اقدام پیامی دیگر به آمریکا و رژیم صهیونیست و هم پیمانانش در جنگ غزه داشت که هدفش محور مقاومت و تحریک همسایه های ایران علیه ما است، بدانید که در هر کجای عالم بخواهند منافع ملی ما را به خطر بیندازند از ضربات سنگین شیربچه های ایرانی در امان نخواهد بود، در یمن و فلسطین و غزه علیه شما اقدامات وسیعی صورت گرفته و پیروزی از آن جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha