شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری

حوزه/ تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های پاکستان در امور آموزشی، پژوهشی، ارتباطات و بین‌الملل جهت تحقق اهداف مشترک به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه, در راستای گسترش همکاری‌های علمی، تفاهم‌نامه‌های ‌همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های پاکستان امضا شد.

این تفاهم‌نامه‌ها به منظور همکاری در امور آموزشی، پژوهشی، ارتباطات و بین‌الملل جهت تحقق اهداف مشترک به امضای حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب موسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر مختار احمد رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان و جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کشور پاکستان و دانشگاه‌های ایران رسید.

بر اساس این گزارش، اهداف این تفاهم‌نامه‌ها عبارتند از توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی میان دانشگاه‌های کشور پاکستان همچون (دانشگاه علامه اقبال، دانشگاه قائد اعظم، دانشگاه پنجاب، دانشگاه آموزش لاهور، دانشگاه دولتی لاهور و دانشگاه ادیان و مذاهب)، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌های هر دو کشور و توسعه ارتباطات علمیِ اساتید و دانشجویان طرفین خواهد بود.

محورهای این تفاهم‌نامه شامل فراهم کردن زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشجویی و هیئت علمی طرفین در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی، همکاری در تدوین نشریات بین‌المللی، تبادل تجارب در زمینه برنامه‌ریزی آموزشی، همکاری در زمینه آموزش‌های تخصصی، تبادل دستاوردها در زمینه های مختلف آموزشی از قبیل طراحی دوره‌ها و رشته‌های جدید، مبادله اساتید، برگزاری کارگاه‌ها و رشته‌های آموزشی زبان فارسی در دانشگاه‌های پاکستان، همکاری در زمینه به‌روزسازی اساتید، مدرسان و پژوهشگران خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این همایش نیز تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه‌های پاکستان در دانشگاه ادیان و مذاهب امضا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha