شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون اول رئیس قوه قضائیه

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز قشر روحانیت مظلوم است، عنوان کرد: فقر مشکلات بسیاری برای طلبه‌ها به وجود آورده است و باید سعی کنیم که در اولیات زندگی نمانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون اول رئیس قوه قضائیه و معاونین پیشگیری دادسرای ویژه، اظهار کرد: نفس وجود دادگاه ویژه روحانیت، جنبه پیشگیرانه دارد و موجب صیانت از روحانیت است.

وی ادامه داد: همان‌طور که آیات نهی از منکر قرآن کریم در پرهیز دادن از گناه جنبه بازدارندگی دارند، جایگاه دادسرای ویژه موجب می‌شود که افراد بیشتر نسبت به رفتار خود و حفظ زی طلبگی مراعات داشته باشند.

تدابیری بیاندیشیم که افراد مرتکب جرم نشوند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در گام نخست باید تدابیری بیاندیشیم که افراد مرتکب جرمی در جامعه نشوند تا نیاز به ورود به دادسرا و دادگاه نباشد، اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به معنای کامل ترویج پیدا کند، موجب پیشگیری از وقوع جرم و رشد و تعالی جامعه خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه رفتار ما انسان‌ها متناسب با جهان ‌بینی ماست، خاطرنشان کرد: باید تلاش ما این باشد که بنیان‌های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری که برگرفته از جهان بینی ماست را راجع به عموم جامعه و خصوصا قشر روحانیت تقویت کنیم.

وی با اشاره به روند پذیرش طلاب جدید گفت: باید دقت‌های لازم از زمان گزینش طلاب انجام شود و این بخش مهمی از کار برای ورود به حوزه‌های علمیه است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در عرصه پذیرش و گزینش هرچقدر درست‌تر اقدام کنیم، خروجی بهتری خواهیم داشت، یادآور شد: اگر تعداد پذیرش پایین باشد ولی افراد پذیرش شده، بهترین‌ها باشند، موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: اگر آگاهی بخشی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد و فضای معنوی بیشتر در حوزه‌های علمیه و روحانیت حاکم خواهد شد و در این صورت است که می‌توانند برای جامعه الگو باشند.

شناخت توطئه‌های دشمنان بسیاری از معضلات را از بین خواهد برد

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معاونت‌های پیشگیری باید با شناسایی دشمنان، موانع سر راه روحانیت را برطرف کنند، ابراز کرد: دشمن دام‌های بسیاری در اختیار دارد و شناخت توطئه‌های آنان و آگاهی بخشی نسبت به آن‌ها، این معضلات را از بین خواهد برد.

وی اظهار کرد: پیشگیری دارای دو جنبه است. نخست پیشگیری از وقوع یک جرم و در مرحله دوم، جلوگیری از گسترش جرمی که نشانه‌هایی از آن دیده شده است.

رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه امروز قشر روحانیت مظلوم است، عنوان کرد: فقر مشکلات بسیاری برای طلبه‌ها به وجود آورده است و باید در رسیدگی مسائل طلاب، شرائط زندگی آنان را هم در نظر بگیریم و سعی کنیم که در اولیات زندگی نمانند.

امروز طلاب مظلوم‌ترین قشر هستند

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول رئیس قوه قضائیه ضمن ارائه گزارشی اظهار کرد: برنامه‌های متنوع آموزشی در یک همایش سه روزه بررای معاونین پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت برگزار شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد از پرونده‌هایی که در گذشته ثبت کیفری می‌شد، توسط معاونت‌های پیشگیری حل شده است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه رویکرد حمایتی نسبت به طلبه‌ها داریم، مطرح کرد: امروز مظلوم‌ترین قشر در نظام جمهوری اسلامی طلاب هستند و باید از آن‌ها حمایت داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: امروز رویکرد دادسرای ویژه صلح و سازش و حمایت است و در همکاری کامل با حوزه‌های علمیه قرار داریم.

انتهای پیام

منبع: جامعه مدرسین حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 5
    فقر واقعا مشکل ساز شده. با وجود گذشت ۴۰ سال از زندگی حتی توانایی ازدواج رو به جهت فقر مطلق نداریم.
    • چرا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 0
      چرا افغانستانی های ناتوان از خرید خانه و فقیر اردواج می کنند، اما برخی از ماها ...؟
    • طلبه IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      حضرات مسوول برای رفع این فقر و فلاکت طلاب چه کرده اند؟
  • باقرغفاری IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 0
    طلاب حوزه علمیه واقعا با فقر مطلق زندگی می کنند.ولی بعضیها فکر می کنند طلاب از هر لحاظ معایَشتی اصلا مشکل ندارد.
    • مطلق نه IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 0
      فقر مطلق نه. آری حوزویان بخصوص طلاب غیر شاغل زندگی فقیرانه ای دارند ولی نه آنچنان.
  • ایرانی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 1
    چرا فقر آنها هم مثل من بروند کار کنند مگر کارگری که در ساختمان سازی کار می کنند انسان نیستند از فردا به روند کارگری کنند در استپ کارکنند بروند پشت وانت میوه بفر شند بروند در کشتزارها کار کنند
    • ؟ IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      شما با وجود کار توانستید درس بخوانید؟ جمع فعالیت هایی که ذکر کردید با کار ساده نیست
    • حسین IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      خودتو زیاد اذیت نکن همه طلبه دارن کار میکنند . ۵ ساله دارم تو اسنپ کار میکنم
  • عادل فرهنگیان IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    فقر واژ سرخ وچند پهلو واقعا زیر خط فقریم