دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/مسئول بسیج طلاب استان مرکزی، ارائه یک الگوی عزت، عظمت و اقتدار ملی در برابر استکبار جهانی در راستای هویت بخشی و اعتماد به نفس را از اهداف اردوهای راهیان نور دانست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آقای شعبانی مسئول بسیج طلاب استان مرکزی بیان کرد: اردو های راهیان نور با تاکید بر آشناکردن نسل جوان با فلسفه جهاد و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس است و طلاب در قالب کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس شامل هویزه، سوسنگرد، علقمه، کانال کمیل، اروندکنار، خرمشهر، آبادان، فتح المبین، فکه، طلائیه، دهلاویه و .... بازدید کرده اند.

وی گفت : ارائه یک الگوی عزت، عظمت و اقتدار ملی در برابر استکبار جهانی در راستای هویت بخشی و اعتماد به نفس را از اهداف اردوهای راهیان نور می باشد و ایجاد ظرفیت مناسب برای تاثیرگذاری عمیق معنوی و معرفتی درطلاب می باشد.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی تصریح کرد : راهیان نور یک اردوی سیاحتی اجتماعی است که افراد معمولا به صورت گروهی از مناطق غرب و جنوب غربی کشور ، مناطق بازمانده از جنگ ایران و عراق ، بازدید میکنند.

وی خاطر نشان ساخت: جنگ ایران و عراق، توسط کشور متخاصم عراق شروع شد و با پیروزی ایران پایان یافت ، ایرانیان در این جنگ با تمام وجود جنگیدند و هرچه داشتند حتی جان و مال ناموس خود را برای دفاع از خاک میهنشان فدا کردند.

شعبانی افزود : یادآوری خاطرات جنگ و بازگویی رشادت شیر مردان ایرانی در این جنگ برای هر فردی چه مذهبی چه غیر مذهبی برای هر کسی که ایران را دوست دارد شنیدنی است.

وی اظهار داشت : حضور در مناطق جنگی، برای بسیاری از افراد حتی آن دسته از افرادی که به مسائل مذهبی و شهدا علاقه ای ندارند ، آرامشی روحی و لذت بخش را به همراه دارد زیرا عقیده دارند بازدید از این مناطق سبب آشنایی با تاریخ کشور و رشادت های هم میهنان شان میشود و از همه مهم تر قرار گرفتن در مسیر عروج و عرفان شهیدان بها و ارزش معنوی و روحانی برای آنها دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha