شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1133316
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته به جمع معتکفان استان اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در دیدار مبلغان مراسم معنوی اعتکاف در استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خوشبختانه امسال بالغ بر ۲۵۰ مسجد در سطح استان مراسم اعتکاف برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف‌های دانش آموزی در سراسر استان و در تمام شهرستان ها برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسمات با رویکرد دانش آموزی خواهد بود و محتواهای خاصی در اختیار این گروه از معتکفان قرار داده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اعتکاف مادر و کودک نیز امسال برنامه ریزی شده و تاکنون ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته به جمع معتکفان استان اضافه شده است.

سالاری مکی گفت: در این هماوردی که در عالم اتفاق می افتد در نبرد بین حق و باطل که دشمن سنگرهای ارزشی و اعتقادی ما را به هر بهانه ای با فتنه های داخلی و خارجی نشانه گرفته و با مطرح کردن بحث های اقتصاد و امنیتی در صدد ضربه زدن به ریشه تمدنی اسلام بوده برگزاری مراسمات اعتکاف می تواند بسیار دارای اهمیت باشد.

وی ادامه داد: خداوند یاری گر جبهه اسلام و حق است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که «اعتکاف جزو آورده‌های انقلاب اسلامی بوده و حضور معنا دار جوانان و نوجوانان در این خلوتی که با خداوند دارند نشان از پیروزی ما در جنگ نرم دارد» افزود: آنچه امروز در جبهه مقاومت و جبهه اسلام بوده باعث مسرت است و به شکرانه این اتفاقات زیبا بایستی بسیار مشتاقانه در بین این جوانان حضور یافته و پاسخ شبهات آنها را بدهیم و برای بحث احکام و مهارت ها و بیان سخنان بزرگان این جمع ها باید ایجاد شود.

حجت الاسلام سالاری مکی ضمن قدردانی از کانون مساجد، هیئت های مساجد و حوزه علمیه استان در راستای تأمین مبلغ و مبلغه برای حضور در مراسمات اعتکاف امسال گفت: بستر حضور مبلغان خواهر و برادر در مساجد فراهم شده و در عین حالی که برنامه های مختلف و تبیینی و بصیرتی وجود خواهد داشت امسال به همت قرآنیان برنامه تدبر در سوره انشراح برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به شرایط به وجود آمده و همراهی بسیج دانش آموزی، دانشگاه ها و دستگاه هایی که مباحث امنیتی را فراهم می کنند کار فرهنگی خوبی برنامه ریزی شده تا شرایط برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان فراهم گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: امسال مراسمات اعتکاف با رویکرد جدید مردمی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید در اعتکاف مانند دیگر مراسمات مذهبی به سمت و سوی آن برویم که بانی مردمی پیدا کند که این موضوع می تواند بسیار موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha