شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ایجاد حالت گذشت و بخشندگی را از علامات قبولی توبه و استغفار دانست و گفت: در ماه حرام، رجب‌المرجب که ستیز با دشمن حرام است، ستیز زن و شوهر و دو مؤمن و دوست با هم نابخشودنی است؛ تا خودمان را درست نکنیم از برکات ماه رحمت الهی بهره‌مند نخواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، پیوند دوستی با خدا را از بالاترین کمالات انسان دانست و با اشاره به رتبه بالای نبوت و رسالت و خلیل خدا بودن حضرت ابراهیم، تصریح کرد: حضرت ابراهیم علیه السلام خلیل خدا شد، چون زیاد بر محمد(صلی‌الله علیه و آله) و آل محمد صلوات می‌فرستاد؛ صلوات انسان را به مرکز اولیا و دوستان خدا نزدیک می‌کند.

وی در ادامه ضمن تبیین ویژگی‌های ماه رجب، رجب‌المرجب را ماه ریزش گناهان، ماه توبه و استغفار دانست و اظهار داشت: بزرگ‌ترین مانع برای اجابت دعا و رشد و ترقی حقوق خدا و حق‌الناس است؛ ماه رجب ماه ادای حق‌الله و حق‌الناس و حلالیت طلبی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ضمن تأکید بر اهمیت عذرخواهی با بیان این که قبل از این که با مرگ و ذلت آتش جهنم ما را بشکنند باید با خشوع ایمان خود را بشکنیم، خاطرنشان کرد: ظلم کوچک همچون چاله‌ای در برابر چاه قهر مؤمنین و دعوای با پدر، مادر، خواهر و برادر است؛ گناه چند سال قهر و جدایی مؤمنین از یکدیگر بیشتر از بسیاری از گناهان است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ایجاد حالت گذشت و بخشندگی را از علامات قبولی توبه و استغفار دانست و اظهار داشت: در ماه حرام رجب‌المرجب که ستیز با دشمن حرام است، ستیز زن و شوهر و دو مؤمن و دوست با هم نابخشودنی است؛ تا خودمان را درست نکنیم از برکات ماه رحمت الهی بهره‌مند نخواهیم شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایات و آیاتی از قرآن با بیان این که همگان مدیون تمام هستی هستیم که مسیر بندگی و زندگی سعادتمند را پیش رویمان هموار می‌سازند، همه وجود و هستی ما بدهکار ذات اقدس الهی است، اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند، خداوند متعال کسانی که مسیر صلح، عفو و گذشت با مؤمنین را در پیش می‌گیرد را طلبکار خود ذکر می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در تبیین آیه ۴۰ سوره شوری «فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ»، با بیان این که کسی که عفو کند و آشتی ورزد را خدا دوست می‌دارد و اجرش با خداست، یادآور شد: متأسفانه سبک زندگی جدید، آستانه تحمل خانواده‌ها را پایین آورده، جوامع را از سعه‌صدر و گذشت دور ساخته است.

وی با تأکید بر این که استفاده از ظرفیت‌های ماه مبارک رجب و درک رحمت الهی در گرو عفو و گذشت مسلمین است، خاطرنشان کرد: در روایتی امام علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «لَوْ سَکَتَ الْجاهِلُ مَا اخْتَلَفَ النّاسُ»، اگر جاهل سکوت می‌کرد، مردم اختلاف نمی‌کردند؛ چرا که سبب بسیاری از اختلافات، سخن‌های ناآگاهانه است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به آثار کوتاه‌آمدن در تنازعات، اظهار داشت: موضع‌گیری‌های بی جا، آتش کدورت را فروزان و انسان را زندانی و جهنمی می‌سازد.

وی در ادامه به حدیث امام رضا علیه‌السلام «هذا [الامام الجواد علیه‌السلام] المَولُودُ الّذی لَم یُولَد مَولُودٌ أعظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنهُ» اشاره نمود و یادآور شد: با ولادت امام جواد علیه‌السلام، حرف‌وحدیث دوستان ضعیف الایمان و دشمنان نسبت به امام رضا علیه‌السلام خاموش شد؛ امام جوادالائمه علیه‌السلام نخستین امامی است که در سن خردسالگی به امامت رسیدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: شیعه در سایه‌سار آموزه‌های قرآنی و اندیشه اهل‌بیت علیهم‌السلام، تنها مکتبی است که ادعای پاسخگویی به تمام مشکلات و مسائل و ارائه راهکارهایی برای حل معضلات دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha