دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میلاد امام جواد علیه السلام

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیروی از تعالیم دینی را ضرورت فرهنگی جامعه دانست و گفت: حضرت امام جواد(ع) الگوی شاخص برای جوانان در تقوا و تحصیل برای تحقق آرمان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در مصاحبه‌ای با تبریک سالروز ولادت جوادالائمه حضرت امام محمد تقی(ع)، پارسایی، علم و دانش و بخشندگی را از صفات بارز آن حضرت برشمرد و گفت: امام جواد(ع) با سرمایه معنوی خود که از سرچشمه ولایت مطلقه و الهام ربانی نشأت گرفته بود، احکام اسلامی را گسترش و به تعلیم و ارشاد اهتمام ورزید.

وی افزود: امام جواد(ع) توانست افزون بر رهبری جامعه اسلامی، در حوزه نظام امامت و ولایت به تبیین احکام الهی و آموزه‌های قرآنی به‌عنوان وظیفه اصلی و نیز تبیین نظام ولایی در حوزه سیاسی بپردازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بیان فضائل امام جواد(ع) گفت: حضرت امام جواد(ع) علم و دانش را یکی از مهم ترین عوامل پیروزی و رسیدن به کمالات معرفی می‌کرد و به انسان‌های کمال خواه و حقیقت طلب توصیه کردند که در راه رسیدن به کمال دنیوی و اخروی از این نیروی کارآمد بهره لازم را بگیرند.

امام جواد(ع) مدافع واقعی انسانیت برپایه ایمان و اعتقاد بر ارزش‌های اسلامی بود

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به جوان بودن حضرت امام جواد(ع) در دوران امامت، تصریح کرد: از ویژگی‌های والای امام جواد(ع) می‌توان به جوان بودن ایشان و تقوا و خویشتن داری در دوران جوانی، و بذل و بخشش و انفاق و نیز پرهیزکاری و مناعت طبع اشاره کرد.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره زندگانی آن حضرت تأکید کرد و بیان داشت: امام جواد(ع) همانند سایر ائمه الگوی کامل انسان مداری و نمونه بارز عبادت و بندگی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با برشمردن ویژگی‌های رفتاری و اجتماعی آن حضرت ادامه داد: امام محمدتقی(ع) در برخورد با دوست و دشمن گشاده‌رو بود و همین عامل سبب جذب مخالفان و دشمنان امام به سوی ایشان می‌شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان داشت: امام نهم شیعیان(ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بودند، آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشامدهای ناگوار، هیچ‌گاه برآشفته و مضطرب نمی‌شدند بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می‌آوردند.

وی تأکید کرد: جوانان مشتاق اهل‌بیت علیهم السلام باید از فرصت جوانی بهره گرفته و در مسیر کسب علم و دانش و معنویت قدم بردارند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha