سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مراسم جشن ولادت امام جواد در مدرسه علمیه خواهران نقده

حوزه/ سعیدی گفت: حضرت امام جواد علیه السلام  نشانه‌ی مقاومت است که تمام دوران کوتاه زندگیش با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفه‌ عباسی، مأمون مقابله و معارضه نمود و هرگز قدمی عقب‌ نکشید و تمام شرایط دشوار را تحمل و با همه‌ی شیوه‌ها مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شیرین سعیدی امروز در مراسم جشن ولادت امام جواد علیه السلام که در مدرسه علمیه فاطمیه نقده برگزار شد، اظهار داشت: زندگانی حضرت امام جواد علیه السلام الگوی رفتاری گفتاری و علمی برای همه ما شیعیان است و ما می توانیم از زندگی این حضرت برای تبلیغ دین اسلام الگو بگیریم و بهره مند شویم.

وی ادامه داد: حضرت امام جواد علیه السلام نشانه‌ی مقاومت است که تمام دوران کوتاه زندگیش با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفه‌ی عباسی، مأمون مقابله و معارضه نمود و هرگز قدمی عقب‌ نکشید و تمام شرایط دشوار را تحمل و با همه‌ی شیوه‌های مبارزه‌ی ممکن، مبارزه کرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده خاطرنشان کرد: همان‌طوری که ائمه‌ی دیگر ما با جهاد خودشان برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، امام جواد (ع) نیز گوشه‌ی مهمی از جهاد همه جانبه‌ی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت و آن درس این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله‌ی با این قدرتها برانگیزیم.

وی افزد: امام جواد می‌خواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیغمبرم. امام علی‌بن‌موسی‌الرضا صلواةالله‌علیها و امام جواد صلواةالله‌علیه همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره‌ی مأمون کنار بزنند و موفق شدند. و ما نیز باید در عمل خود این ها را پیاده کنیم.

سعیدی در ادامه با اشاره به حضور طلاب در مدارس آموزش و پرورش گفت: حضور طلاب در آموزش و پرورش به انحای مختلف یک توفیق الهی است و برنامه های تبلیغی برای دانش آموزان قطعا یک حرکت تبلیغی تاثیرگذار است و نتیجه آن را در فردای کشور مشاهده خواهیم کرد و باید سعی شود معارف الهی با زبان ساده و به بروز به داشن آموزان بیان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha