شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیانیه

حوزه/ نامزدهایی که ۱۵۰ میلیون تومان برای برنامه چند دقیقه‌ای پرداخت کنند و همچنین چندین برابر آن را برای انتخابات هزینه می‌نمایند تا رای بیاورند و وارد مجلس شورای اسلامی شوند. این افراد یا خود صاحب این چنین ثروتی هستند یا از سرمایه‌داران این حمایت مالی را دریافت می‌کنند؛ در هر دو صورت مجلسی که با این قبیل افراد شکل بگیرد، مجلس اغنیا خواهد بود و مردم مستضعف و پا برهنگان در نظر چنین نمایندگانی در شمار فراموش‌شدگان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه, متن بیانیه شماره یک اساتید شورای عالی اقتصاد مقاومتی خطاب به دکتر جبلی به این شرح است:

ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

پیشتر از سوی مسئولین محترم صدا و سیما اعلام شده بود تا برای استفاده نامزدهای انتخاباتی از فرصت‌های برابر، زمینه چنین امری توسط سازمان صدا و سیما برای آنان فراهم خواهد شد؛ اما طبق اطلاعیه آن سازمان و معرفی پایگاه ثبت نام ستاد انتخاباتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آدرس (em۱۴۰۲.ir) اطلاع پیدا کردیم که برای استفاده از این فرصت، شروطی وجود دارد، از جمله آنکه در تهران برای حضور در این برنامه هر نامزد ۱۵۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان باید پرداخت نماید. لازم است رئیس محترم صدا و سیما به موارد زیر توجه نمایند:

  1. نامزدهایی که ۱۵۰ میلیون تومان برای برنامه چند دقیقه‌ای پرداخت کنند و همچنین چندین برابر آن را برای انتخابات هزینه می‌نمایند تا رای بیاورند و وارد مجلس شورای اسلامی شوند. این افراد یا خود صاحب این چنین ثروتی هستند یا از سرمایه‌داران این حمایت مالی را دریافت می‌کنند؛ در هر دو صورت مجلسی که با این قبیل افراد شکل بگیرد، مجلس اغنیا خواهد بود و مردم مستضعف و پا برهنگان در نظر چنین نمایندگانی در شمار فراموش‌شدگان خواهند بود.
  2. بسیاری از نامزدهای انتخاباتی انسان‌های متخصص، کارآمد و مومن هستند، اما توان تهیه چنین مبلغی را ندارند. پس این شرایط فراهم شده فرصت برابر نیست، بلکه تبعیض و ظلم واضح است که صدا و سیما زمینه آن را فراهم کرده است. نامزدهای انتخاباتی که چنین ظلم و تبعیضی را قبول کنند معلوم است در مجلس شورای اسلامی هرگز نمی‌توانند با ظلم، تبعیض و بی‌عدالتی مبارزه نمایند.
  3. به‌یقین اگر مردم مومن و انقلابی ایران اطلاع از چنین ظلم و تبعیضی پیدا کنند، از مشارکت گسترده برای انتخابات دلسرد خواهند شد و این امر خلاف دستورات و رهنودهای رهبری است؛ اما اگر این سیاست تبعیض‌آمیز ملغی شود مردم امیدوارانه و به طور گسترده پای صندوق رای خواهند آمد.
  4. اساتید اقتصادی شورای عالی اقتصاد مقاومتی، اعتراض خود را نسبت به این سیاست اعلام می‌دارند و درخواست می‌کنند علاوه بر الغای چنین سیاستی، نامزدهای انتخاباتی با تخصص‌های یکسان در یک برنامه تخصصی با هم در صدا و سیما شرکت کنند تا مردم بتوانند ارزیابی دقیق‌تری با مقایسه نامزدهای انتخابی، نامزدهای اصلح را تشخیص دهند و انتخاب احسن داشته باشند.
  5. تاکید می‌شود مردم می‌دانند نامزدهایی که در چنین برنامه‌ای شرکت کنند، ظلم و بی‌عدالتی را پذیرفته‌اند و هرگز به آنان رای نخواهند داد، ان شاءالله.

احمدعلی یوسفی

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha