شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشن میلاد امام علی

حوزه/ مراسم جشن میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام با حضور اساتید و کارمندان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم جشن میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام از سوی اداره کل امور فرهنگی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا به عنوان سخنران ویژه حضور داشت و به موضوع عوامل مؤثر در هدایت انسان‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی شناخت کامل است، اما دشمنی سخت هم وجود دارد، همانند یهودیان که به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم شناخت داشتند، اما کتمان کردند و به دشمنی با اسلام و رسول خدا پرداختند.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه حسادت ریشه کفر است، تصریح کرد: ابوجهل که نام اصلی او ابوالحکمه بود، نسبت به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم شناخت کامل داشت، اما به دلیل حسادت به رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله ایمان نیاورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا خاطرنشان کرد: اولین عامل بازدارندگی در هدایت انسان‌ها شیطان است که باعث شبهه افکنی، تردید و گمراهی می‌شود، همچنین صفات رذیله ای همچون حسادت مانع هدایت انسان‌ها می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ولایت و حدیث قدسی «وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»، تأکید کرد: حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام، وجه تمایز ایمان و کفر است و نام و یاد حضرت، عبادت است.

در ادامه این مراسم، با حضور سرکار خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم داودالموسوی مدیر کل امور فرهنگی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفا کارشناس مسئول دبیرخانه و امور اداری به کارمندان دارای نام «علی» جوایزی اهدا شد.

برگزاری مسابقه قرآنی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود که به برندگان جوایز فرهنگی اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha