سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران

حوزه/ پیرو صدور مجوز تاسیس انجمن فلسفه‌ اسلامی حوزه از سوی مرکز مدیریّت حوزه‌های علمیه، نخستین مجمع عمومی این انجمن برگزار می شود.

استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و نماینده هیات موسس انجمن علمی فلسفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر اظهار کرد: دانش هایی به عنوان علوم عقلی شناخته شده اند، که فلسفه اسلامی یکی از مهمترین آنها است. فلسفه اسلامی میراث گران بهایی است که محصول خرد خیل عظیمی از اندیشمندان مسلمان در طول تاریخ است که همواره به عنوان ابزاری برای دفاع از عقاید ناب اسلامی در برابر ملحدان مورد استفاده ایشان بوده است. با توجه به این میراث کهن و ضرورت مطالعات و پژوهش های عقلی، انجمن علمی فلسفه اسلامی با همکاری عده ای از اندیشمندان آغاز به کار کرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی هیات مؤسس انجمن فلسفه اسلامی و پیرو صدور مجوز تاسیس انجمن فلسفه‌ی اسلامی حوزه از سوی مرکز مدیریّت حوزه‌های علمیه این انجمن رسما آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا با برگزاری مجمع عمومی انجمن علمی فلسفه حوزه علمیه قم اعضای پیوسته انجمن، نامزدهای تایید شده از سوی هیات موسس را برای مدت دو سال به عنوان هیات مدیره انتخاب می کنند.

یادآور می شود، ‌آیات و حجج اسلام والمسلمین احمد بهشتی، استاد علی اکبر رشاد، محمدباقر تحریری، سیدیدالله یزدان پناه، حسن معلمی، عبدالحسین خسروپناه، علی شیروانی هرندی، یارعلی کرد فیروزجائی، محمد عرب صالحی، ‌رضا اکبریان و ‌عسگر دیرباز از اعضای هیئت موسس انجمن علمی فلسفه اسلامی هستند.

نخستین مجمع عمومی انجمن فلسفه اسلامی حوزه، چهارشنبه شب، یازدهم بهمن ماه جاری از ساعت ۱۸:۳۰ و در آستانه‌ دهه‌ فجر انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم، در محل مرکز انجمن های علمی حوزه با حضور اساتید و فضلای فلسفی برگزار می گردد.

هیئت موسس انجمن از اساتید و پژوهشگران حوزوی در عرصه فلسفه اسلامی کشور برای عضویت در مجمع انجمن فلسفه و نامزدی برای عضویت در هیئت مدیره دعوت به عمل می آورد.

علاقمندان می توانند برای ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام کنند:

survey.porsline.ir/s/VVSigNhN

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha