شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسماعیل امیرزاده

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) گفت: اهتمام نسبت به فریضه جهاد تبیین حقیقتاً نقش بسیار پررنگی در سیره و سبک زندگی امیرالمؤمنین(ع) داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل امیرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ولادت باسعادت مولود کعبه، آقا امیرالمؤمنین(ع) ابراز داشت: سرتاسر زندگانی نورانی مولای متقیان توأم با جهاد بوده است که البته گاهی این جهاد در میدان رزم و گاهی نیز در عرصه جهاد تبیین و بصیرت افزایی تجلی یافته است.

وی افزود: نه فقط ناظر به امام علی(ع) بلکه چنانچه نگاهی اجمالی به زندگانی حضرات معصومین(ع) داشته باشیم به خوبی متوجه می شویم که در طول عمر پربرکتشان حتی لحظه‌ای نبوده که از روشنگری و تبیین حوادث و رخدادهایی که بر جامعه اسلامی آن روز واقع شده، غافل باشند به خصوص در دوران امامت امیرالمؤمنین(ع) که دستگاه شبهه سازی و شبهه پراکنی معاویه به شدت فعال بوده است.

وی گفت: بر همین اساس باید تأکید کرد که جهاد تبیین در واقع مصونیت بخش جامعه است خاصه در بزنگاه فتنه ها که حق و باطل در هم می آمیزند و تنها با ابزار بصیرت دینی و ایمانی است که می توان از گردنه فتنه ها به سلامت عبور کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) همچنین خاطرنشان کرد: به تعبیر رسای امام خامنه ای جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست بلکه جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی و جهاد مالی است و در همه این عرصه ها امیرالمؤمنین (ع) سرآمد و الگوی بسیار شاخصی است.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری بیان داشت: به یاری حق تعالی در این شرایط حساس باید همه بکوشیم که در راستای عمل به فریضه جهاد تبیین که فوریت و قطعیت دارد، مردم را به حضور هر چه بیشتر و آگاهانه تر در پای صندوق های رأی ترغیب کنیم که البته در این خصوص حوزویان و دانشگاهیان و البته اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی، نقش مهم تر و کلیدی تری برعهده دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha