شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سومین سالگرد مرحوم آیت الله علوی سبزواری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مهربانی مرحوم آیت الله علوی سبزواری با مردم بسیار عجیب بود و درب خانه ایشان در در هر ساعت از شبانه روز بر روی مردم باز بود و خدمت خود را از مردم دریغ نمی کرد و خادم مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله عالمی در مراسم سومین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد حسن علوی سبزواری که از سوی نمایندگان طلاب سبزوار در مسجد چهارده معصوم قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۷۳ سوره انبیاء فرموده است: «وَ جَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِیتَاءَ الزَّکَاةِ ۖ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ / و آنان را پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما، (مردم را) هدایت می‌کردند؛ و انجام کارهای نیک و برپاداشتن نماز و ادای زکات را به آنها وحی کردیم؛ و تنها ما را عبادت می‌کردند».

وی ابراز داشت: بالاترین نعمتی که خدای متعال به بشر عنایت کرده، هدایت است و حضرت حق، بهترین انسان ها را برای إعمال این هدایت برای بشر انتخاب نموده است که عالمان دین جزو این افراد هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: بشر در تمام زندگی اش از آغاز تا پایان به نعمت هدایت نیازمند است و برای داشتن زندگی و حتی مرگ سعادتمند، نیاز به جریان هدایت و هدایتگر دارد.

سخنران این مراسم بیان داشت: عالمان دین بعد از غیبت کبرای امام زمان (عج) عهده دار جلوگیری از تحریف اسلام و شیعه شده و نگذاشتند تحریفاتی که در دین یهود و مسیحیت وارد شده، به اسلام وارد شود.

مردم‌داری ویژگی بارز مرحوم آیت‌الله علوی سبزواری بود

آیت الله عالمی اظهار کرد: مرحوم آیت الله سید محمد حسن علوی سبزواری از این شخصیت هاست که برای تقویت دین اسلام زحمات فراوانی کشید.

وی ابراز داشت: ایشان شخصیتی بزرگوار و متقی بود و فضائل اخلاقی بسیاری داشت که از جمله آن مردمی بودن ایشان بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: مهربانی ایشان با مردم بسیار عجیب بود و درب خانه ایشان در در هر ساعت از شبانه روز بر روی مردم باز بود و خدمت خود را از مردم دریغ نمی کرد و خادم مردم بود.

سخنران این مراسم بیان داشت: اهتمام ایشان به دعوت از علما برای حضور در بین مردم از دیگر خدمات ایشان بود و نشان از مردمی بودن ایشان است.

آیت الله عالمی در پایان به روایتی از امام رضا (علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: در این حدیث آمده است: عَبدُ السَّلامِ بنُ صالِحٍ الهَرَوِیُّ : سَمِعتُ أبَا الحَسَنِ الرِّضا علیه السلام یَقولُ : رَحِمَ اللّه ُ عَبدًا أحیا أمرَنا . فَقُلتُ لَهُ : وکَیفَ یُحِیی أمرَکُم ؟ قالَ : یَتَعَلَّمُ عُلومَنا و یُعَلِّمُهَا النّاسَ ، فَإِنَّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا / عبدالسلام بن صالح هروی می گوید از ابوالحسن الرضا علیه السلام شنیدم که می فرماید: رحمت خدا بر آن بنده ای که قضیه ما را زنده گرداند. عرض کردم: چگونه قضیه شما را زنده می کند؟ فرمود: تعالیم ما را فرا می گیرد و آنها را به مردم می آموزد؛ زیرا مردم اگر زیبایی‌های سخن ما را بدانند، بی گمان از ما پیروی می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مرحوم آیت الله علوی سبزواری از مصادیق عالمانی است که با اخلاص تمام برای ترویج عصمت و طهارت تلاش کرد و زحمت کشید.

مردم‌داری ویژگی بارز مرحوم آیت‌الله علوی سبزواری بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha