شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: در اعتکاف باید سبک و شیوه زندگی حضرت علی علیه السلام که بسیار درس آموز و تمدن ساز در جامعه انسانی است مورد توجه و ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در مراسم اعتکاف در جمع دانش آموزان منتخب استان در مساجد الهادی مینودر ومسجد جامع عتیق قزوین گفت: امام الموحدین حضرت علی بن ابی طالب (ع) از جایگاهی بی مانند در امت اسلام برخوردار بوده و آراستگی‌های اخلاقی، رفتاری و شخصیتی آن بزرگوار، او را به عنوان یکی از الگوهای بی نظیر جهان اسلام بلکه جهان بشریت تبدیل نموده است.

وی ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک الگوی کامل است که معصوم و دست پرورده وحی و عصاره رسالت است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی ضمن سپاسگزاری از خانواده‌های دانش آموزان به علت همراهی این نوجوانان در جهت شرکت در اعتکاف، بیان کر د: خانواده‌ها شما دانش آموزان را برای خودسازی و تربیت در دستگاه الهی به مراسم اعتکاف فرستادند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: لوح وجودی شماها هیچ گونه رنگ خاکستری و رنگ ناپاکی و سیاهی را هنوز به خود ندیده و شما باید قدردان این دوران باشید و قدر و منزلت این زمان را به خوبی درک کنید

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: خداوند در وجود تک تک شما دانش آموزان جوهری قرار داده که درمسیر تعالی و کمال بوده و همین امر سبب شده که در ایام اعتکاف حضور یافته‌اید پس قدردان و ادامه دهنده این راه باشید

وی ولایت پذیری را یکی از مهمترین خصوصیات مسلمانان بر شمرد و با اشاره به آیات قرآن کریم، اطاعت از ولایت فقیه و ولایت انبیاء را در راستای اطاعت از خداوند متعال دانست.

وی از دانش آموزان معتکف خواست تا تحصیل و کسب علم را سر لوحه برنامه های زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی توکل به خدا، خودشناسی و مبارزه با هوای نفس از دیگر توصیه های مدیر حوزه علمیه استان قزوین به معتکفین دانش آموزی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha