دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زینب کبری

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران، حضرت زینب(س) را الگوی ماندگار و اُسوه حق طلبی و آزادگی برای همیشه تاریخ بشریت توصیف کرد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالروز وفات شهادت گونه ام المصائب حضرت زینب کبری(س) ابراز داشت: اگر باور داشته باشیم که همه جا کربلا و هر روز تاریخ عاشوراست، در این صورت پی به اهمیت حماسه جاودان حضرت زینب (س) در ابلاغ پیام کاروان عاشوراییان به همه تاریخ خواهیم بُرد.

وی افزود: حضرت زینب(س) پس از شهادت امام حسین(ع) هر چند به ظاهر اسیر و دربند یزیدیان بود اما به راستی که به اُسوه حق طلبی و آزادگی تبدیل شد به گونه ای که گفتار و سیره نورانی ایشان برای همیشه، معیار و سنگ محکی برای سنجش حق و باطل بوده است.

وی همچنین گفت: همان طور که حضرت اباعبدالله (ع) در تبیین اهداف قیامش فرمود که من برای اصلاح امت جدم و اقامه فریضه‌ی فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم، حرکت حضرت زینب (س) را نیز باید تداوم بخش همین نهضت نورانی و سرنوشت ساز در تاریخ بشریت توصیف کرد.

شکرزاده ادامه داد: در واقع نشر حماسه کربلا و ابلاغ پیام ماندگار سیدالشهدا(ع) که شامل تبیین هدف، انگیزه، قیام و چگونگی مقابله با یزید بود توسط حضرت زینب (س) صورت گرفت آن هم در کمال شجاعت، روشنی و شفافیت تا عذر و بهانه ای برای مردم در پیمودن راه حق و حقیقت وجود نداشته باشد و تکلیف رهروان راه اهل بیت(ع) خاصه امام حسین(ع) مشخص باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha