شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت زینب

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: ما باید دفاع ولایتمدارانه از ارزش های دینی و دفاع از حق و حقیقت را از سیره و کلام نورانی حضرت زینب کبری(س) فرابگیریم.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالروز وفات شهادت گونه حضرت زینب (س) اظهار داشت: پس از شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بیانات و روشنگری های امام سجاد (ع) و عمه بزرگوارشان زینب کبری (س) بود که باعث ماندگاری نهضت عاشورا و جهانی شدن پیام تاریخی آن شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: به لطف الهی و به رغم خواست دشمنان اهل بیت(ع)، بخش های اصلی سخنان و به ویژه خطابه های حضرت زینب (س) پس از قیام عاشورا، هم اکنون در اختیار ما قرار دارد و برای همه حق طلبان عالم اعم از مسلمان و شیعه و غیر از آن، بهترین سند حریت و آزادگی و حق طلبی است.

وی همچنین گفت: البته باید توجه داشت که نقش آفرینی دختر گرامی امیرالمومنین(ع) در سایه امامت و هدایت سیدالساجدین(ع) صورت گرفته و اساساً دفاع حضرت زینب (س) از جان امام خود و نیز پیروی از سیره و بیانات ایشان، والاترین درس ولایت مداری را فراروی همه عاشقان و دلباختگان امامت و ولایت قرار می دهد.

مدرس دانشگاه ادامه داد: خطبه های حیدرگونه حضرت زینب (س) در وقایع پس از شهادت سیدالشهدا(ع) بهترین ره توشه برای همه کسانی است که می خواهند به تأسی از ایشان به دفاع ولایتمدارانه از ارزش های دینی همت بگمارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha