دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آفتاب در حجاب

"آفتاب در حجاب"روایتی خواندنی دارد از زندگانی ام المصایب زینب کبری(س) که به خوبی مخاطب را با خود همراه می سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، "آفتاب در حجاب" کتاب ۱۸۰ صفحه ای که به همت انتشارات نیستان به زیور طبع آراسته شده، در واقع از کودکی تا عاشورا و از اسارت و تا وفات عقیله بنی هاشم را شامل می شود؛ رُمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار حضرت زینب کبری(س) پرداخته است.

سید مهدی شجاعی زبان روایت خود را در دل و احساس مخاطب انتخاب کرده و در تمام روایت حضرت زینب(س) را مخاطب قرار داده و این گونه روایتش را پیش می برد و نویسنده از فرمی برای خلق این اثر استفاده می کند که در ادبیات داستانی ایران نمونه‌اش کمتر دیده شده است.

داستان از کابوس حضرت زینب(س) در کودکی آغاز می شود؛ «چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر دوختی، لب برچیدی و گفتی: «خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است. طوفانی که مرا و همه چیز را به این سو و آن سو پرت میکند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به سویش پرکشید…»

داستان از این کابوس که گواه رحلت رسول الله(ص) است و شهادت مادر و پدر و... آغاز می شود و در انتهای کتاب باز به همین خواب پریشان می رسیم: «تعبیر شد خواب کودکی های من پیامبر! و من اکنون با یک دنیا مصیبت و غربت تنها مانده‌ام…»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha