شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / بازدید مدیر حوزه علمیه قزوین از آخرین  روز از مراسم اعتکاف

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ماه رجب فرصت بسیار خوبی که نصیب معتکفین شده و یکی از ثمرات اعتکاف، این است که انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در جمع دانش آموزان معتکف در مساجد الوند قزوین اظهار داشت: شما دآنش آموزان که دل‌های پاک و بدور از هر گونه گناه و معصیت را دارید، باید همیشه قدردان این فرصت‌های ارزشمند در ماه رجب و اعتکاف باشید و نهایت استفاده و بهره را ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: آثار معنوی و ارزشمند اعتکاف باید در زندگی انسان معتکف نمایان باشد و معتکفین این آثار معنوی را بعد از این ایام نیز حفظ کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه یکی از این آثار حفظ حرمت و احترام والدین است، عنوان کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای خلوت با خدا و راز و نیاز با معبود است، اعمال خودمان را باید در این ایام خاص بررسی کنیم که چه کردیم و آیا خداوند از کردار و رفتار ما راضی است؟

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: در ماه رجب فرصت بسیار خوبی که نصیب معتکفین شده و از ثمرات اعتکاف، این است که انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: نوجوانان و نونهالان آینده سازان این کشور و ایران عزیز هستند و این نیازمند شکل‌گیری شخصیت و هویت مثبت در بین شماست و اعتکاف این معنویت تمدن ساز بهترین فرصت برای سازندگی شخصیت نیروی انسانی است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ابراز کرد: شما دانش آموزان سازندگی شخصیت و هویت خود را برای سازندگی آینده کشور در این اعتکاف‌ها رصد، پیگیری و به توانمندی لازم برسانید.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: شما معتکفین نباید این توفیقی که امروز نصیب شما شده را نادیده بگیرید، چرا که شاید افراد زیادی آرزو داشتند در این مراسم حضور داشته باشند و انتخاب شما برای حضور در این مراسم تصادفی نبوده و بسیار ارزشمند و نشانه لطف الهی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: ویژگی که این اعتکاف برای شما دانش آموزان دارد تصمیم‌گیری برای آینده است و این تصمیم‌ها در این مراسم و مکان شکل می‌گیرد، چرا که ممکن است در این مکان معنوی ایده و تصمیمی در ذهن شما شکل گیرد که تا پایان عمر خود، دریافت‌های معنوی از آن داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی یادآور شد: از این‌رو از این فرصت و شرایط ویژه‌ای که برای شما فراهم شده باید استفاده کنید، رزق معنوی خود را از خدای متعال و ائمه معصومین(ع) بگیرید و در این مراسم به قرآن و اهل بیت(ع) بیش از پیش تمسک جویید.

وی اظهار کرد: امیدوارم خداوند این اعتکاف شما را وسیله رشد و ارتقای معنوی شما قرار دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha