شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / بازدید مدیر حوزه علمیه قزوین از آخرین  روز از مراسم اعتکاف

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: رسالت طلاب و روحانیون، تبیین و تفسیر دین اسلام و پاسداری از آن است و وظیفه روحانیون در این عرصه بسیار خطیر و اثرگزار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، امروز در جمع روحانیون مسئولین حلقه‌های مراسم اعتکاف در مساجد مهرگان و اقبالیه قزوین، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت: رسالت طلاب و روحانیون، تبیین و تفسیر دین اسلام و پاسداری از آن است و وظیفه شما در این عرصه بسیار خطیر و اثرگزار است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیت تبلیغ آموزه‌های دینی است، یعنی اینکه پیامبر وظیفه داشت تبلیغ نماید.

وی ادامه داد: روحانیت همواره در طول تاریخ علاوه بر وظایف ذاتی خود، همواره با مردم بوده و سعی در هدایت مردم در راه دین داشته که برجسته ترین تبلور آن انقلاب اسلامی ایران است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: این انقلاب به رهبری روحانی مبارزی همچون امام خمینی(ره) که در رأس این مبارزه قرار داشت، شکل گرفت و عده فراوانی از طلاب و روحانیون از ابتدای شکل گیری نهضت تا به ثمر رسیدن انقلاب عظیم اسلامی ایران مجاهدت‌های فراوانی را رقم زدند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: روحانیون و طلاب همواره در کنار مردم و حامی آنان در صحنه‌های مختلف اجتماعی بوده و هستند، همچنین در سختی‌ها و مشکلات هیچگاه مردم را رها نکرده و کمک کار و یاور مردم هستند.

وی به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: در ایامی هستیم که انسان توفیق پیدا می‌کند تا در بهترین و مقدس‌ترین مکان اعمال ماه مبارک رجب را انجام دهد و باید از حضور ارزشمند شما مسئولین حلقه‌های این مراسم معنوی در برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و قرائت قرآن تقدیر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: شما در بین آحاد مردم به‌ویژه دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف حضور فعالی دارید و خوب است که خانواده‌ها و دانش آموزان را در رابطه با جایگاه حوزه علمیه قزوین و جذب آنان به این مراکز دینی، تبیین نمایید.

رسالت طلاب و روحانیون، تبیین و تفسیر دین اسلام و پاسداری از آن است 

رسالت طلاب و روحانیون، تبیین و تفسیر دین اسلام و پاسداری از آن است 


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha