یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خوی

حوزه/ حضور دانش آموزان دختر در مراسمات اعتکاف و راز و نیازهای شبانه آن ها، نشان می دهد که چقدر نوجوانان تشنه معارف هستند و آن ها به راحتی می توانند انس بگیرند و اگر به سرچشمه ای زلال برسند می توانند سعادت خود و جامعه و خانواده را رقم بزنند و اگر در رساندن آن ها به معارف حقه کوتاهی شود چه بسا لطمه های جبران ناپذیری را بخورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، امسال اعتکاف دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش، دفتر امام جمعه، تبلیغات اسلامی و مدرسه علمیه خواهران شهرستان خوی در دو مسجد سید حمزه و شهید بهشتی برگزار شد و این اولین بار بود که در سطح شهرستان خوی برنامه ای ویژه برای دانش آموزان تدارک دیده شده بود.

مدیریت محتواهای معنوی این دو مسجد بر عهده اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی بود دو تن از اساتید این مدرسه از حال و هوای برگزاری این مراسمات معنوی می گویند؛ لیلا درستی استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی که در مسجد سید حمزه مشغول به خدمت رسانی به معتکفین بود، در این باره می گوید؛ حضور دانش آموزان دختر در مراسمات اعتکاف و راز و نیازهای شبانه آن ها، نشان می دهد که چقدر نوجوانان تشنه معارف هستند و آن ها به راحتی می توانند انس بگیرند و اگر به سرچشمه ای زلال برسند می توانند سعادت خود و جامعه و خانواده را رقم بزنند و اگر در رساندن آن ها به معارف حقه کوتاهی شود چه بسا لطمه های جبران ناپذیری را بخورند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: دانش آموزان دهه نودی و هشتادی در اعتکاف امسال حضور چشم گیر داشتند و این حضور در شهرستان خوی بی سابقه بود و ما تا حد توان برنامه های معنوی جهت توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه‌های عقیدتی و بصیرتی و معرفتی در مسجد سید حمزه خوی برگزار کردیم.

وی گفت: اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه ،محفل انس با قرآن ،به همراه مناجات و برنامه‌های معرفتی ، پاسخ به شبهات دانش آموزان و برگزاری هیئت عزاداری از برنامه‌های برگزار شده در مسجد سیدحمزه بود.

حضور اساتید حوزه، امام جمعه خوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، مدیر مدرسه علمیه خواهران، مسئول بسیج جامعه زنان، مدیر آموزش و پرورش خوی، اساتید حوزه علمیه خواهران و مداحان اهل بیت خوی نیز با حضور در جمع دانش آموزان و بیان نکات معرفتی و تربیت به دانش آموزان در این برنامه های معنوی سهمی را ایفا کردند.

همچنین المیرا صادق زاده از اساتید حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی که در مسجد شهید بهشتی خوی مشغول برنامه ریزی و اجرای برنامه های معارفی برای دانش اموزان دختر بود، می گوید: امسال توفیق شد مدیریت اعتکاف مسجد شهید بهشتی را عهده  دار شدم و کار با دانش آموزان سخت و در عین حال بسیار شیرین و دلچسب بود .

وی افزود: ما در طول این سه روز از حضور مبلغان خواهر و برادر جهت برگزاری مراسم استفاده کردیم و به جهت روحیه ای که خود بنده دارم سعی کردم از تمام ظرفیت ها استفاده کنم و هرکدام از عزیزان مبلغه که اعلام آمادگی می کردند بر اساس وقت برنامه ها پذیرای حضورشان می شدیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: برگزاری مراسم استقبال و توجیه دانش آموزان و اولیا درخصوص اعتکاف و هدف آن، بیان احکام شرعی احکام، برگزاری نماز جماعت به طور مداوم توسط مبلغین برادر ، اجرای محفل انس با قرآن همراه با نکات قرآنی توسط مبلغات خواهر، برگزاری حلقه های معرفتی ، پرسش و پاسخ و بررسی و پاسخ شبهات دانش آموزی، ارتباط چهره به چهره با معتکفین توسط مبلغین خواهر و عوامل اجرایی؛ برگزاری مراسم دعاخوانی، نماز شب و تهجد شبانه و ایجاد حس و حال معنوی، مشاوره با دانش آموزانی که نیاز به مشاوره داشتند از برنامه های همه روزه بود.

وی اضافه کرد: مسئولیت دهی به دانش آموزان و استفاده از ظرفیت آن ها در برگزاری مراسم دعاخوانی و آماده کردن افطار و سحری، اهدای جوایز و تشویق دانش آموزان یکی از برنامه هایی بود که در اعتکاف امسال اجرا شد.

صادق زاده گفت: حضور امام جمعه، اساتید حوزه، مبلغین و مبلغات خوی ، مادحین وذاکرین اهل بیت، در جمع دانش آموزان و بیان نکته های معرفتی توسط آن ها به دانش آموزان روحیه معنوی مضاعفی می داد و در آخر سعی کردیم دلنوشته های دانش اموزان در مورد این اعتکاف را بگیریم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha