دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1134873
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
تصاویر/نشست خبری فراخوان سومین همایش پاسخ برتر

حوزه/ دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر از فراخوان سومین دوره جشنواره پاسخ برتر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین درویشی در نشست خبری فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر که در سالن جلسات مرکز پاسخ‌گویی به شبهات برگزار شد، اظهار کرد: یک کار خیر دارای امتداد اخروی است و در آن دنیا نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید و توزیع پاسخ به شبهه یک خیر دنیوی است، مطرح کرد: یک پاسخی که به شبهه‌ای پاسخ دهد و از فروپاشی اعتقادات جلوگیری کند، یک خیر دائم است.

دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر با بیان اینکه تولید شبهه با هدف زیرسوال بردن، مخدوش کردن و از بین بردن یک باور است، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های شبهه غرض‌ورزی است.

وی با اشاره به اینکه شبهه با سوال متفاوت است، خاطرنشان کرد: سوال برای رفع یک موضوع مجهول است ولی شبهه می‌خواهد یک باور را تحت تاثیر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی با بیان اینکه پاسخ به شبهه موجب استحکام باور و عقاید خواهد شد، تصریح کرد: امروز شبهات دارای یک گستره توزیع وسیعی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز در قالب‌های مختلف حتی برای کودکان نیز شبهه ایجاد می‌کنند، یادآور شد: این افراد با ایجاد شبهه ذهن و ساختار ذهنی کودکان را نیز زیر سوال می‌برند.

دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر اضافه کرد: باتوجه به گستردگی فضای تولید شبهه ما وظیفه داریم فضای پاسخ به شبهه را نیز گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ پاسخ‌گویی به شبهات در فضاهای مختلفی انجام می‌شود، ابراز کرد: یکی از این بسترها جشنواره پاسخ برتر است که امروز فراخوان سومین دوره آن اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی ادامه داد: جشنواره پاسخ برتر به دنبال معرفی برترین پاسخ‌ها است تا مخاطبین بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تولیدات پاسخ به شبهات متعدد و متنوع باشد، بیان کرد: دو دوره جشنواره پاسخ برتر تاکنون برگزار شده است و در این جشنواره آثار برتر، چهره‌های برتر و مراکز برتر پاسخ‌گویی به شبهات معرفی شده‌اند.

دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر با بیان اینکه جشنواره پاسخ برتر سه هدف شناسایی، معرفی و هم‌افزایی را دنبال می‌کند، ابراز کرد: هر دوره جشنواره پاسخ برتر یک رویکرد خاص و ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره در سومین دوره تهاجم در پاسخ به شبهه است، اظهار کرد: هر شبهه در ورود به جامعه، گره‌های ذهنی ایجاد می‌کند ولی در رویکرد تهاجمی تلاش داریم پیش از ورود شبهه سازوکاری اندیشیده شود که اولا مانع ورود شبهه شویم و ثانیا سوالات شبهه را رفع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی با بیان اینکه در جشنواره موضوع پاسخ به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی داریم، مطرح کرد: انتخابات به عنوان یک مسئله اساسی، موضوع اصلی حکمرانی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره پاسخ برتر فرصتی برای تبیین، تحلیل، پاسخ و رویکرد ویژه‌ای در موضوع انتخابات است، عنوان کرد: در سومین دوره به موضوع انتخابات توجه ویژه‌ای شده است.

دبیر علمی جشنواره پاسخ برتر با بیان اینکه فراخوان جشنواره پاسخ برتر از امروز 8 بهمن‌ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره پاسخ برتر جایگاه خود را در فضاهای مختلف علمی، پژوهشی و نخبگانی پیدا کرده است، تصریح کرد: امیدواریم این ظرفیت به گونه‌ای فراهم شود تا از تمام ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha