شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با توصیه به بهره برداری و درک فرصت های معنوی تا شب های قدر، عالم عامل و موثر شدن را نتیجه این توجه عنوان و بر آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط دیروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس، ابتدا به اهمیت ماه رجب پرداخت و ابراز کرد: این ماه، مقدمه ای برای درک ماه مبارک رمضان و اوج آن، یعنی شب های قدر است.

وی افزود: اگر کسی خود را در ماه رجب آماده نکند و تلاش معنوی نداشته باشد، به نوعی ناقص وارد ماه شعبان شده و سپس با نقص به ماه رمضان و شب های قدر وارد می شود و نمی تواند آن لیالی را به خوبی و درست، درک کند و نتیجه بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط افزود: شب قدر از فرصت های مهمی است که خدا در همه پهنه‌ی زمین برای همگان فراهم کرده و نسبت به آمرزش گناهان در آن مهلت زمانی، ضمانت کرده که این امر به آمادگی روحی و معنوی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دو فرصت دیگر برای آمرزش گناهان یعنی عرفه در حج و شهادت نیز هست، اما هزینه مالی و جانی دارد و برای همگان امکان پذیر نیست، مهیا شدن برای فرصت شب های قدر با حضور و استفاده از مقدمه آن در ماه رجب و شعبان را دوباره یادآور شد.

وی با اشاره به دعای "یا من ارجوه لکل خیر..."، توضیح داد: انسانی که چنین خدا و پشتوانه ای دارد، نمی تواند ناامید شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انسان باید بین خوف و رجا باشد، ابراز کرد: خداوند در این دعا می خواهد اوج امیدواری را به بنده اش القا کند تا بدانیم حق ناامیدی نداریم.

وی با اشاره به کمی عبادت های ناچیز بندگان و فراوانی نعمت ها از سوی خدا، خاطر نشان کرد: به طور حتم، اگر کسی دعا کند به طور مطلق پاسخ می گیرد؛ البته آن چیزی را می دهد که به مصلحت فرد باشد و در واقع یا عین آنچه خواستید، به شما می دهد و یا طبق مصلحت عطا می کند و یا اینکه فرد، پاداشی به سبب این ارتباط دریافت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط تاکید کرد: از خداوندی که قرار نیست با او معامله کنیم، بلکه از روی لطف عطا می کند، کم نخواهیم.

وی توصیه کرد: به این مضامین توجه داشته و پیگیری کنید که در مسائل علمی و تربیتی نیز اثرگذار می باشد و عالم عامل و موثر شدن، نتیجه این اهتمام است.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان به مسائل مطرح شده از سوی طلاب، پاسخ داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha