یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحیمی

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: با کمک کمیته امداد استان قم طرح ۶۰۹۰ شهید، ۶۰۹۰ حامی جهت کمک به دانش آموزان نیازمند استان کلید خورد که الحمدلله تاکنون بیش از ۶۵۰۰ حامی در این طرح شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بعدازظهر امروز دوشنبه در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، به تشریح برخی فعالیت های پرداخت و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که مورد توجه قرار گرفته اجرای طرح امین در تمام مدارس استان بود که الحمدلله توانستیم با موفقیت انجام دهیم.

وی افزود: در قالب این طرح یک دانش‌آموخته حوزوی به کادر تربیتی مدارس افزوده شد که طبق ارزیابی‌های انجام گرفته براساس شاخص های ده‌گانه، اجرای این طرح موفق و در ارتقای سطح فرهنگی و معرفتی دانش‌آموزان بسیار مؤثر بوده ‌است.

تشکیل ۶۵۰ گروه دانش آموزی در طرح جهاد تبیین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح جهاد تبیین دانش‌آموزی در مدارس استان معروف به طرح «جت»، ادامه داد: در این راستا ۶۵۰ گروه دانش آموزی تشکیل شده است.

وی همچنین به اقدامات دیگر انجام شده در حوزه جهاد تبیین اشاره کرد و بیان داشت: در قالب طرح آموزش مربی جهاد تبیین و روایت‌گری دفاع مقدس افزون بر ۶۰۰ معلم آموزش داده‌ شد.

اجرای طرح ۱۴۰۰ یادواره شهید در ۲۵ بهمن

رحیمی یکی دیگر از طرح های اجرایی آموزش و پرورش استان قم را طرح ۱۴۰۰ یادواره شهید عنوان کرد و گفت: سال گذشته این طرح را در یک روز برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت و امسال نیز در ۲۵ بهمن ماه، اجرای این طرح تکرار خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح طرح های زیست عفیفانه و راویان پیشرفت پرداخت و افزود: طرح زیست عفیفانه برای دانش آموزان دختر مقاطع اول و دوم متوسطه در حال اجراست و طرح روایان پیشرفت نیز با کمک کل دانش آموزان و با هدف ترویج و روایت پیشرفت های کشور اجرایی شده است.

اعزام ۸ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اجرای ویژه برنامه اردوی راهیان نور و اعزام دانش اموزان به مناطق عملیاتی، اظهار داشت: در این برنامه ۸ هزار دانش آموز هدف گذاری شد که تاکنون ۶ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند و تعداد ۲ هزار دانش آموز دیگر نیز تا پایان سال اعزام خواهند شد.

وی همچنین از افزایش تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش، مدارس متوسطه و مدارس ابتدایی استان خبر داد و افزود: با این حال قم از لحاظ سرانه آموزشی جزو استان های فقیر است که تلاش می کنیم به سرانه استاندارد برسیم.

ساخت و آماده سازی ۴۴ پروژه با کمک خیرین و مردم

رحیمی با اشاره به ساخت و آماده سازی ۴۴ پروژه خیرین و مشترک بین دولت و مردم، گفت: از لحاظ خیرین وضعیت مناسبی داریم و بیش از ۳۷ تفاهم نامه با خیرین در سال گذشته امضا کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری حدود ۳۶ مدرسه با ۳۵۰ کلاس درس را استانداردسازی سرمایشی و گرمایشی انجام دادیم و ۵۰ مدرسه نیز در دست اجرا داریم و اردوگاه دانش آموزی ۱۵ خرداد بعد از توقت حدود ۱۱ ساله آماده افتتاح و بهره برداری است.

کسب ۱۳ رتبه در المپیادهای علمی و بین المللی

وی با اشاره به افت تحصیلی برخی دانش آموزان بعد از کرونا و تعطیلی مدارس در کشور، گفت: الحمدلله استان قم افت نداشته و امسال در تمام رشته ها و پایه ها معدل استان قم بالاتر از میانگین کشوری است و ۱۳ رتبه در المپیادهای علمی و بین المللی به دست آورده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در رشته علوم و معارف اسلامی رتبه اول را در کشور کسب کردیم و در رشته ریاضی و فیزیک نیز رتبه سوم کشوری را داریم.

وی بیان داشت: در قالب طرح رتبه‌بندی معلمان، به دلیل تغییر جایگاه ها و در دو مرحله حدود ۱۰۰ هزار حکم برای ۱۴ هزار معلم آموزش و پرورش استان صادر کرده ایم.

رحیمی همچنین به مسکن معلمان اشاره کرد و گفت: با ارزیابی های صورت گرفته ۴۰۰ نفر از معلمان مسکن نداشتند که الحمدلله زمین تهیه و اسناد آن نیز صادر شده که به زودی کلنگ ساخت مسکن همکاران نیز به زمین زده خواهد شد.

توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان

وی با اشاره به توزیع شیر رایگان در بین مدارس ابتدایی، گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در سال جاری تامین اعتبار شده‌ که پایان سال توزیع شیر انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: با کمک کمیته امداد استان قم طرح ۶۰۹۰ شهید، ۶۰۹۰ حامی جهت کمک به دانش آموزان نیازمند استان کلید خورد که الحمدلله تاکنون بیش از ۶۵۰۰ حامی در این طرح شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha