شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب و فضلای بابلسری مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قلی پور گفت: امسال، بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در شهرستان بابلسر برگزار شده و افزایش ۲.۵ برابری جمعیت معتکفین در بابلسر نسبت به سال گذشته را داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی‌پور در جلسه طلاب و فضلای بابلسر، بهنمیر و هادی شهر که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: سومین جلسه‌ای است که خدمت فضلا در قم رسیده‌ایم و این آمادگی وجود دارد که هر شش ماه یکبار خدمت شما باشیم و تداوم و ارتباط باعث شکوفایی ظرفیت‌ها خواهد شد؛ بحمدالله نخبگان و فرهیختگان خوبی در جمع فضلای بابلسری حضور دارند که مایه افتخار هستند.

وی با تأکید بر این که امروز برای پاسخگویی به شبهات فرق و ادیان، نیازمند فضلا و روحانیون متخصص هستیم، خاطرنشان کرد: الحمدلله در میان اثرگذاران فرهنگی شهرستان بابلسر وحدت رویه ارزشمندی وجود دارد و تقویت ارتباط فعالان فرهنگی و تبلیغی میان شهرستان‌های هم‌جوار با راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی از جمله رویکردهایی است که دنبال می‌شود.

امام جمعه بابلسر جلسات مجموعه‌های فرهنگی این شهرستان را در سطح کشور منحصربه‌فرد توصیف نمود و تصریح کرد: گام برداشتن برای رضای خدا و خدمت به مردم سرمایه‌ای ارزشمند است که همواره باید بدان توجه داشته باشیم.

سخنران این جلسه حضور گسترده نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف را نویدبخش آینده‌ای روشن دانست و ابراز داشت: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند، «فَإِنَّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا / لذا اگر مردم با حقایق دین آشنا شوند، بدون شک از مبانی و آرمان‌های دینی تبعیت خواهند نمود».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی‌پور با بیان این که فضا برای فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان باز بوده و دست یاری طلاب و فرهیختگان حوزوی را می‌فشاریم، خاطرنشان کرد: از طلاب و فضلای ارجمند به‌ویژه نخبگان حوزوی انتظار داریم تا به‌منظور بهره‌گیری ارزشمند از ظرفیت‌های این عزیزان، ما را از ایامی که در منطقه حضور دارند، مطلع نمایند.

برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در بابلسر

سخنران این جلسه گفت: امسال، بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در شهرستان بابلسر برگزار شده و افزایش ۲.۵ برابری جمعیت معتکفین در بابلسر نسبت به سال گذشته را داشته ایم.

وی با تأکید بر این که در راستای پاسداشت میدان‌داران جهاد و تبیین، یادواره ۵۵۵ شهید شهرستان بابلسر با محوریت آیت الله شهید سلیمانی برگزار خواهد شد، بازشناسی و احیای اصول و مبانی انقلاب اسلامی به‌ویژه مسئله عدالت‌خواهی در تمام ابعاد، استقلال‌خواهی، تکلیف محوری، مردم‌سالاری و خداباوری را بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: تبیین ریشه مشکلات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله مسائلی است که باید بدان توجه داشته باشیم؛ باید مقاومت درست در مسیر درست را به جامعه اشراب نماییم.

امام‌جمعه بابلسر در پایان ضمن اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، بر اهمیت تبیین واقعیت‌های دنیای غرب تصریح نمود و خاطرنشان ساخت: تبیین واقعیت‌های غرب و رسواسازی بزک‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای تمدن غربی و انعکاس اقتدار انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل از جمله رسالت‌های ما طلاب است.

برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در بابلسر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی‌زاده، امام‌جمعه شهر بهنمیر نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: قریب به شش ماه است که به‌عنوان امام‌جمعه بهنمیر در خدمت مردم این شهر هستیم.

وی ابراز داشت: امروز گروه ضاله بهائیت در منطقه ما مشغول به فعالیت هستند و بزرگانی همچون مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین درزیان با این گروه مقابله می‌کردند و امروز نیز نیازمند توجه طلاب و فضلا به این مسئله هستیم.

امام‌جمعه بهنمیر با بیان این که بحمدالله تمام مساجد شهر بهنمیر دارای روحانی است و فضلا مشغول به فعالیت تبلیغی هستند و نیازمند فکر و ایده فضلای مقیم قم هستیم، اظهار داشت: یکی از شهدای شاخص سال، شهید محمدتقی عظیمی اهل منطقه ماست و این مایه افتخارمان است.

برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در بابلسر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین فلاحتی، نماینده طلاب شهرهای بابلسر، بهنمیر و هادی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری دورهمی‌های طلبگی و آثار و برکات آن، اظهار داشت: هم‌اندیشی طلاب قطعاً آثار ارزشمندی بر حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی منطقه خواهد داشت.

وی برنامه‌های مجمع نمایندگان طلاب شهرستان در راستای توانمندسازی طلاب و برگزاری دوره‌های تخصصی ناظر به رسالت‌های حوزوی را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: به‌روزرسانی آمار حضور طلاب شهرهای بابلسر، بهنمیر و هادی شهر در حوزه علمیه قم، از جمله رویکردهایی است که موردتوجه قرار گرفته شده است.

نماینده طلاب و فضلای بابلسر با بیان این که حضور قریب به ۲۵ نفر از نخبگان حوزوی بابلسری اعم از اساتید سطوح عالی، مفسران قرآنی و پژوهشگران برتر حوزوی نشان‌دهنده ظرفیت‌های ارزشمند این منطقه است، به موضوع معیشت طلاب و فضلا اشاره و بر اهمیت ترسیم فعالیت‌های اقتصادی پاک تصریح نمود.

حجت الاسلام فلاحتی در پایان سخنان خود بر اهمیت زمینه‌سازی‌ها برای حضور فعال تبلیغی و فرهنگی طلاب ارجمند در منطقه تصریح و این مهم را از برجسته‌ترین دغدغه‌های طلاب و فضلای دانست.

برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در بابلسر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسیبی از فعالان فرهنگی نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک میان روحانیت شهرستان بابلسر و فضلایی که در قم حضور دارند، از ضروریات است و ثمرات بسیاری خواهد داشت.

وی ابراز داشت: ارتباط بیشتر میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرستان از دیگر مباحث ضروری است و باید با ایجاد اتاق فکر، برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام داد.

این استاد حوزه بر اهمیت تجلیل از علمای سلف و معرفی به نسل طلاب جوان تأکید و آن را چراغ راهی پیش روی طلاب آینده دانست و ابراز داشت: برگزاری همایش تخصصی بازشناسی اندیشه علما و فرهیختگان منطقه، از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند تأثیرات بسزایی بر جهت‌دهی تحصیلی و تبلیغی طلاب معزز داشته باشد.

برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در بابلسر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجانی عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم نیز طی سخنانی صحنه جامعه را صحنه ستیز میان گروه‌ها، اندیشه‌ها و جریان‌ها دانست و با بیان این که هر جریانی برای خود فرصت‌هایی را مبتنی بر نمادها ایجاد می‌کند و این موضوع اختصاص به جامعه خاصی ندارد و همه با آن درگیر هستند، اظهار داشت: شب‌های قدر، ماه رجب و ایام اعتکاف از فرصت‌های تبلیغی اختصاصی برای روحانیون بوده که بسیار ارزشمند و مغتنم برای ظهور و بروز و تجلی فرهنگ دینی جامعه است.

وی مسجد را ظرفیتی مهم در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی بر جامعه دانست و ابراز داشت: متأسفانه در صحنه ستیز و رقابت جریان انقلاب و جریان‌های غرب‌گرا، کج‌رو و انحرافی آن‌گونه که باید موفق عمل نمی‌کنیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم قم با تأکید بر این که همه فرصت‌های فرهنگ‌ساز، نیاز به نخ تسبیحی دارند به نام حکومت که در آن جریان‌سازی فرهنگی مبتنی بر مدیریت دینی دنبال می‌شود، اظهار داشت: نگاه‌های نادرست شکل‌گرفته در میان برخی از جریان‌های فعال تبلیغی و فرهنگی، منشأ بسیاری از آسیب‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی عدم هماهنگی، ناسازگاری و اطلاع نداشتن از ظرفیت‌های متقابل را از چالش‌های جمع طلاب و فضلا دانست و خاطرنشان ساخت: متأسفانه در عین وفور ظرفیت‌ها و گسترده بودن میدان فعالیت‌های تبلیغی و تنوع مخاطبانی؛ طرح‌های تبلیغی و فرهنگی در قالب مدیریت‌های ضعیف و ناهماهنگ دنبال شده، موانع زمینه‌ساز پویایی فعالیت‌ها از جمله چالش‌هایی است که وجود دارد.

برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در بابلسر

حجت‌الاسلام خدابخشی سخنران بعدی این مراسم، ضمن تأکید بر اهمیت هم‌اندیشی طلاب و فضلا و فواید حضور در جلسات طلبگی، گزارشی از فعالیت‌های تبلیغی خود در عرصه بین‌الملل ارائه و کمبود استاد تراز علمی در حوزه‌های علمیه خارج کشور را از چالش‌های پیش رو توصیف نمود و اظهار داشت: حوزه علمیه رسل در ایران با رویکرد بین‌الملل و با هدف تربیت اساتید تراز بین‌المللی برای حضور و نقش‌آفرینی در مدارس دینی خارج کشور تأسیس شده است.

وی به ظرفیت‌های ارزشمند حوزه علمیه رسل اشاره نمود و یادآور شد: راه‌اندازی گروه‌های تخصصی پژوهشگران، اساتید و مبلغان در بستر فضای مجازی در عین بازشناسی استعدادها، در احصا ظرفیت‌ها و جهت‌دهی درست به بنیه‌های تبلیغ مؤثر خواهد بود.

برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی استان مازندران در بابلسر

حجت‌الاسلام میکائیل محمدپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر نیز ضمن تقدیر از مجاهدت شبانه‌روزی مبلغان و میدان‌داران تبلیغ فرهنگ دینی در شهرستان، اظهار داشت: ما نیازمند حضور مبلغان در شهرستان هستیم و بستر برای حضور مبلغان فراهم است و در مناسبت‌های مختلف، خدمت بخشی از فضلا هستیم و برای سایر بزرگواران نیز این فضا آماده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر خاطرنشان ساخت: امروز فضای تبلیغی برای طلاب و فضلا فراهم است و باید در صف واحد قرار بگیریم تا بتوانیم با دشمن دین خدا بجنگیم.

حجت‌الاسلام محمدپور با بیان این که درب اداره تبلیغات اسلامی بابلسر به روی فضلای بابلسری باز است، اظهار داشت: امیدواریم با کمک شما عزیزان ضعف‌ها پوشش داده شده، مجاهدت و تدبیر شما برادران ارجمند چرخ تبلیغ شهرستان را روزافزون‌تر از گذشته به حرکت در بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha