جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
همایش بزرگ جهادگران عرصه تبیین و آیین بزرگداشت نیم قرن مجاهدت آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) گفت: آن چیزی که به واسطه آیت الله موسوی جزایری در حوزه علمیه خوزستان تقویت شد عنصر بصیرت بود و الحمدلله امروز حوزه علمیه خوزستان یک حوزه بصیر و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حاجتی نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) در همایش جهادگران عرصه تبیین و آئین بزرگداشت و تجلیل از نیم قرن مجاهدت های آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) :«العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس» بیان داشت: اگر از علما هستیم باید علممان را با بصیرت تکمیل کنیم، چرا که علم بدون بصیرت تیغ تیز و برانی است که ممکن است دست صاحبش را ببرد. عنصر بصیرت در حوزه های علمیه باید تقویت شود چرا که علمای بسیاری بودند که فقط صاحب علم بودند و بصیرت نداشتند از این رو در مقابل امام(ره) و رهبری ایستادند.

وی افزود: آن چیزی که به واسطه آیت الله موسوی جزایری در حوزه علمیه خوزستان تقویت شد همین عنصر بصیرت بود و الحمدلله امروز حوزه علمیه خوزستان یک حوزه بصیر و انقلابی است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) ادامه داد: جریاناتی در کشور وجود دارند که به دنبال سکولار کردن حوزه ها هستند آنها می خواهند حوزه های علمیه از امر حاکمیت و حکومت دینی اول در میدان و حوزه ی نظریه پردازی و دوم در میدان عمل جدا و منفک شوند و این یک خیانت بزرگ تاریخی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر علمای ما بصیر نباشند دشمن آن ها را صید می کند اگر عالم، استاد طلبه، روحانی و یا هرکسی از بصیرت فاصله گرفت در معرض تیر شیطان قرار می گیرد از این رو امیرالمومنین(ع) می فرمایند:«فَقْـدُ الْبَـصَرِ أَهْوَنُ مِنْ فِقْـدانِ الْبَـصیرَةِ».

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ابراز داشت: چرا گاهی وقت ها طلاب به خاطر یک امر کوچک و یک سروصدا در فضای مجازی واکنش جدی نشان می دهند؟ در حالی که باید آرام از کنار آن جریان بگذارند و بی محلی کنند (الباطل یموت بترک ذکره) تکلیف ما را در میدان ها و اینکه کجا بایستیم و محکم برخورد کنیم و کجا ساکت بمانیم و از کنارش بگذریم را همین بصیرت مشخص می کند از این رو ما باید آگاه و بصیر باشیم و تحولاتی که پیرامونمان رخ می دهد را رصد کنیم.

وی گفت: باید بدانیم در چه عصری زندگی می کنیم؟ زیر چه خیمه ای هستیم؟ چه کسانی ستون این خیمه هستند؟ و چه کسانی وجودشان، جسمشان، روحشان، فکرشان، خانواده و اموالشان را هزینه کردند تا این خیمه برقرار و تنور روشن بماند آن موقع است که می توانیم درست فکرکرده و درست تصمیم بگیریم.

استاد حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: الان در عصری هستیم که شیعه در حال سیادت در دنیاست، شیعه از باب المندب، دریای سرخ و ماورای بحرالاحمر تا شرق مدیترانه حکومت می کند؛ امروز برای من و شما عادی شده که هرروز مجاهدین عراقی به پایگاه های آمریکا حمله می کنند، حزب الله و مردم غزه اسرائیل را بیچاره کرده اند و یمن چندین ناو آمریکایی را منهدم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حضور حداکثری در انتخابات، عنوان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم خانواده، دوستان، بستگان و همسایگان خود را به انتخابات دعوت کنیم و کاری نکنیم که مردم نسبت به حضور در انتخابات ناامید شوند.

وی تصریح کرد: امروز هر صدایی که در رابطه با تضعیف مشارکت مردم در انتخابات به هر نحو ممکن بلند شود، هرقلمی که مطلبی بنویسد و هر قدمی که در این خصوص برداشته شود فردای قیامت باید جوابگو باشد چرا که در مقابل ولی زمان ایستاده و حکم ایشان را زیرسوال برده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات علمی، سیاسی  و اجتماعی آیت الله موسوی جزایری اشاره کرد و ادامه داد: آیت الله موسوی جزایری است که از سال ۱۳۵۰ که بعثی ها او را از عراق اخراج کردند تا کنون درحال مبارزه و جهاد بوده و هست. در زمان انقلاب در میان گازهای آشک آور مردم را در راهپیمایی هدایت می کرد، نام امام خمینی(ره) را در اعلامیه ها آورد، مجلس آقا مصطفی را برگزار کرد و بازداشت ها و بازجویی های زیادی را پشت سر گذاشت و به رونق مدارس علمیه در خوزستان افزود که ما اکنون شاهد ۲۰مدرسه علمیه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha