شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سید سجاد فاضلی

حوزه/ کارشناس مسئول فناوری اطلاعات حوزه علمیه خوزستان از بروزرسانی اتوماسیون اداری این حوزه خبر داد. 

مهندس سیدسجاد فاضلی، کارشناس مسئول فناوری اطلاعات حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، بیان داشت: در سال ۱۳۹۰ با هدف تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به طلاب، نرم افزار اتوماسیون اداری در استان خوزستان راه اندازی شد که این اتفاق به نوع خود بی سابقه بود و حتی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور نیز مکاتبات بصورت دستی انجام می شد.

وی افزود: در طول این سالها برخی موارد و آسیب ها در اتوماسیون شناسایی و متناسب با نیاز حوزه علمیه خوزستان تغییر پیدا می کرد، لکن بعد از بروزرسانی سیستم عامل ویندوز به نسخه ۱۰ و اخیرا ۱۱ شاهد حذف مروگر اکسپلورر (محیط اصلی اجرای اتوماسیون) بودیم که علیرغم پیچیدگی ها توانستیم به نحوی این مشکل را برطرف کرده و همچنان از نرم افزار مکاتبات استفاده کنیم.

کارشناس مسئول فناوری اطلاعات حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: به هر حال با توجه به این مشکلات و اینکه نسخه فعلی بسیار قدیمی شده بود تصمیم به بروزرسانی و مهاجرت از نسل ۴ به ۵ اتوماسیون اداری گرفته شد که بحمدلله با تدبیر حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان و پیگیری های حجت الاسلام نبیان معاون منابع انسانی این امر محقق شد و امروز شاهد رونمایی از نسخه جدید هستیم.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم به تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید اشاره کنیم، اولین مورد آن عبور از محدودیت مرورگر و سیستم عامل است. در حال حاضر با هر سیستم عامل و مرورگری و حتی در مرورگر موبایل نیز نرم افزار اتوماسیون اداری قابل دسترسی است.

مهندس فاضلی گفت: مورد بعدی کاربردپذیری و تجربه کاری است یعنی علیرغم بروزرسانی مجبور نباشیم با یک فضای خیلی جدید و خیلی متفاوت روبه‌رو شویم؛ لذا در عین ایجاد تغییرات اساسی با منوهای جدید و با اسامی جدید مواجه نیستیم.

کارشناس مسئول فناوری اطلاعات حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: یکی دیگر از تغییرات مهم این بروزرسانی، قابلیت باز کردن چند پنجره به صورت هم زمان می‌باشد که این امکان را برای کاربران فراهم می کند که بطور همزمان به چند قسمت مختلف نرم افزار در آن واحد دسترسی داشته باشند.

وی در پایان گفت: دسترسی کامل به تنظیمات متن در محیط ثبت نامه، امکان ثبت پیوست از طریق درگ اند دراپ، افزایش سرعت لودینگ دیتا و جست‌وجو در منابع، بهینه سازی ساختار و صفحه پیام و اعلانات، بهبود رابط کاربری و چندین قابلیت دیگر، در این بروزرسانی گنجانده شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha