پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر / حضور رئیس مرکز نور در نمایشگاه آثار منتخب علوم انسانی اسلامی به ۳۴ زبان زنده دنیا

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جوادی آملی رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ضمن حضور در مرکز نور با حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با تشریح اهداف تأسیس مرکز نور به دستاوردهای این مرکز طی سه دهه گذشته اشاره کرد و به در اختیار داشتن نسخه دیجیتال حجم عظیمی از متون علوم اسلامی در موضوعات مختلف و غنی‌سازی و فرآوری این متون و عرضه آنها در قالب صدها نرم‌افزار دسکتاپ و همراه و ده‌ها پایگاه محتوایی اینترنتی، ایجاد بانک محتوایی مجلات مختلف حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی در پایگاه نورمگز، پیش‌گامی در داده‌کاوی هوشمند، ارتباط و تعامل با طیف وسیعی از مخاطبان و کاربران محصولات نور در داخل و خارج کشور که اعتماد بالایی به محصولات نور دارند، به عنوان کارنامه فعالیت مرکز نور اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی ضمن نیز ابراز خرسندی از حضور در مرکز و بیان اینکه سابقه آشنایی با این مرکز و محصولات آن به بیش از دو دهه می‌رسد، گفت: مرکز نور زیر ساختی تهیه کرده که می‌تواند روابط جهان اسلام را تعیین نماید.

در پایان جلسه مقرر شد نمایندگان دو طرف ضمن تهیه تفاهم‌نامه همکاری مشترک، زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی را بین دو مجموعه بررسی نمایند و در جلسه آینده توافقات نهایی صورت پذیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha