شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام راجی

حوزه/ مدیر اندیشکده راهبردی سعداء از توسعه انفجارگونه صادرات در دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: در دهه ۹۰ تورم بالای ۱۰۰درصد برای تولیدکنندگان ایجاد شده بود اما دولت سیزدهم توانسته تورم را در کشور به یک سوم برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین راجی در نشست روشنگری انتخابات که در سالن آیت‌الله شرعی(ره) مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر عنوان کرد: در دو سال اخیر رشد نقدینگی در ایران متوقف شده است و نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده کاهش پیدا کرده است؛ در دهه ۹۰ تورم بالای ۱۰۰درصد برای تولیدکنندگان ایجاد شده بود و دولت سیزدهم توانسته تورم را در کشور به یک سوم برساند.

وی با بیان اینکه قانون‌گذاری در کشور توسط مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد، گفت: حکومت باید در بخش صادرات محوری، سودآوری داشته باشد و نقش مجلس شورای اسلامی در اینجا بسیار مهم است؛ همه هزینه‌ها و ۶ مرحله انقلاب، تقویت قدرت نظامی، موضوعات علمی، تولید محصول فناورانه، حمایت از تولید داخلی، اصلاح ساختارها و... تا کنون انجام شده است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء مطرح کرد: تاکنون از اول انقلاب اسلامی، همه هزینه‌ها انجام شده و امروز دوران سودآوری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: از این مرحله اوج خباثت کشورها خصوصاً بریتانیا آغاز شده است؛ کشورهای خبیث هیچ وقت نمی‌خواهند بگذارند از پل موفقیتی که خودشان عبور کرده‌اند، دیگر کشورها عبور کنند؛ در این زمان ما باید از تجربه آنها استفاده کرده ولی به توصیه‌های آنها عمل نکنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به بخش علم و دانش که می‌رسند، می‌فرمایند «دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت، نفوذ و قدرت ۲۰۰ ساله فراهم کند»؛ یعنی آنها اگر دنبال علم می‌روند، ما نیز به دنبال کسب دانش و فناوری می‌رویم.

وی ادامه داد: وقتی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به بحث سیاست می‌رسند، می‌فرمایند «توصیه‌های دشمن همواره با خدعه و نیرنگ و دروغ همراه است»؛ پس ما به توصیه‌های غرب عمل نخواهیم کرد چرا که هر کشوری که به توصیه‌های آنها عمل کند، روز به روز فقیرتر خواهد شد.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله گفت: امروز ما رشد انفجارگونه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان را در کشور داریم؛ فقط ۹۰درصد داروهای خاصی که تولید می‌کنیم را به آلمان صادر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ایران در حال حاضر در ۱۷ کشور دنیا در حال ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی است که هرکدام از اینها سود بسیار زیادی دارد.

راجی ادامه داد: پس از رسیدن به مرحله هفتم که صادرات محوری می‌باشد، نوبت به مرحله هشتم یعنی «تبدیل شدن ارز به ارز ذخیره جهانی» است؛ به صورت میانگین ۶۰ سال طول می‌کشد از زمان انقلاب هر کشور تا برسد به روزی که ارز آن کشور به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء افزود: اصلا چیزی به عنوان رتبه ارزش پول در دنیا وجود ندارد و هیچ اهمیتی ندارد چراکه کشورها رتبه ارزش پول خود را خودشان مشخص می‌کنند؛ ارزش پول یک موضوع قراردادی در کشورها است.

وی خاطرنشان کرد: قبول داریم که ارزش پول ملی کشورمان در دهه گذشته کاهش پیدا کرده که این موضوع مهمی است و باید با تدبیرهای درست کنترل شود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: این ریل‌گذاری هشت مرحله ای توسط ولی فقیه انجام شده؛ اختیار و وظیفه‌ای که رهبری دارد، حل مشکلات اقتصادی نیست بلکه ایشان سیاست کلی نظام را ابلاغ می‌کنند و بر حسن اجرای آن نظارت می‌کنند و ما وقتی به این مسیر چهل ساله نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ریل‌گذاری کاملا دقیقی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرا و بحث اقتصاد کشور با دولت‌ها است، گفت: مشکلات اقتصادی که در کشور داریم، در حال برطرف شدن است و ما در حال رسیدن به مرحله صادرات محوری هستیم و همه کشورهایی که به این مرحله برسند دیگر تحریم‌ها روی آنها اثری نخواهند گذاشت.

راجی بیان کرد: در کتاب «صعود چهل ساله ۲» به این موضوعات پرداخته شده و کاملا بحث افول ابرقدرت‌ها و تفاوت بنیادین بین پیشرفت در جمهوری اسلامی و توسعه در کشورها بیان شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha