دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجمع محبان اهل‌بیت(ع) افغانستان

حوزه/ مجمع محبان اهل‌بیت(ع) افغانستان به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مجمع محبان اهل‌بیت(ع) افغانستان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿وَالْفَجْرِ * وَلَیالٍ عَشْرٍ * وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ * وَاللَّیلِ إِذا یسْرِ﴾ (الفجر:۱-۴)

انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دنیا به دوقطب شرق و غرب تقسیم شده و تصور اینکه بدون حمایت امریکا یا شوروی حرکتی سیاسی شکل بگیرد و به پیروزی برسد و به صورت مستقل دولت تشکیل بدهد در تحلیل های سیاسی آن زمان نمی گنجید.

در ابتدا برخی به این تصور بودند که انقلاب اسلامی ایران به پشتیبانی اتحاد جماهیر شوروی وقت علیه نظام شاهنشاهی ایران که ژاندارم امریکا در منطقه بود به وجود آمده است. مخصوصا که در اوایل انقلاب احزاب چپ وابسته به شوروی همصدا و هم جهت با انقلاب قرار داشت، اما دیری نگذشت که چهره واقعی انقلاب و ماهیت اسلامی آن به دنیا معرفی شد و نظام جمهوری اسلامی با همان شعار نه شرقی نه غربی بنیان گذاری گردید.

در آن برهه تحلیل های سیاسی در این جهت قرار داشت که نظام جمهوری اسلامی دوام نمی آورد و به زودی حکومت وابسته به شرق یا غرب جایگزین نظام اسلامی در ایران خواهد شد. گرچه توطئه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ، امنیتی، نظامی و ... از جانب بدخواهان علیه نظام اسلامی صورت گرفت اما اینک که چهل و پنج سال از این حادثه تاریخی گذشته است شاهد آن هستیم که جمهوری اسلامی با پیشرفت‌های علمی بی نظیر، توانمندتر و با اقتدارتر از همیشه و با صلابت در برابر دشمنانش قد علم کرده و امیدواری اتصال آن به حکومت جهانی عدل گستر مهدی موعود(عج) از هر زمانی دیگر بیشتر شده است.

مجمع محبان اهل بیت(ع) افغانستان چهل و پنجمین سالگرد ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ و انقلابی ایران، مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران و ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تبریک و تهنیت گفته از خداوند متعال استدعا دارد که زمینه ظهور مهدی موعود و حاکمیت عدل الهی در همه گیتی، هر چه زودتر فراهم گردد.

مجمع محبان اهل‌بیت(ع) افغانستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha