شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: دشمنان در دهه‌های گذشته از هیچ تلاشی برای تضعیف ارزش‌های انقلاب اسلامی دریغ نکرده‌اند و امروز نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در مجمع طلاب، فضلا و روحانیون استان سمنان در حوزه علمیه قم، در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: خدا را شاکریم که نهال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

امام جمعه سمنان با تاکید بر معنویت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان افزود: امام جعفر صادق (ع) در دعای ماه رجب می‌فرمایند «اللّٰهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَی الْمُهْتَدِینَ، وَارْزُقْنِی اجْتِهادَ الْمُجْتَهِدِینَ، وَلَا تَجْعَلْنِی مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ، وَاغْفِرْ لِی یَوْمَ الدِّینِ» خدایا مرا هدایت کن همچون هدایت هدایت شدگان و اجتهاد مجتهدین را روزی من گردان و مرا از غفلت کنندگان و دورشدگان قرار نده و مرا در روز قیامت مورد آمرزش خویش قرار ده!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه طلاب و روحانیون حاضر در قم باید از معنویت این شهر حداکثر استفاده را ببرند، گفت: باید تلاش خود را برای خودسازی و درک معارف دینی افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: یکی از آفاتی که همگان را در مسیر تکامل تهدید می‌کند، غفلت است.

امام جمعه سمنان مُمارست در استغفار و ذکر یاد خدا را عامل مصون ماندن از غفلت دانست و گفت: خداوند متعال در آیه شریفه ۲۰۵ سوره اعراف می‌فرماید «وَاذْکُرْ رَبَّکَ فِی نَفْسِکَ تَضَرُّعًا وَخِیفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَکُنْ مِنَ الْغَافِلِینَ» پروردگارت را در دل خود از روی تضرّع و خوف، آهسته و آرام، صبحگاهان و شامگاهان، یاد کن و از غافلان مباش!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه هرکس بر اساس جایگاه و موقعیت خود به نحوی دچار غفلت می‌شود، افزود: یک مسئول، یک روحانی، یک طلبه و یا سایر افراد جامعه اگر بطور دائم به یاد خداوند متعال، مرگ و آخرت نباشند سرگرم امور دنیوی، ریاست طلبی و یا عناوین اعتباری می‌شوند.

وی افزود: وقتی حضرت موسی (ع) به پروردگار عرض کرد که «خدایا! دوری که تو را ندا کنم و یا نزدیک که با تو مناجات کنم؟» ندا آمد که «من هم‌نشین کسی هستم که یاد مرا در دل داشته باشد»

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان روایتی از امام علی (ع) گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود «فرشتگان چیزی را ثبت می‌کنند که بشنوند» اما منظور از«وَاذْکُرْ رَبَّکَ فِی نَفْسِکَ» ذکر قلبی و درونی است.

امام جمعه سمنان با یادآوری توصیه‌های آیت‌الله العظمی بهجت (ره) در خصوص مداومت در ذکر قلبی اظهار کرد: مداومت در ذکر قلبی، امری دشوار و نیازمند مراقبت است لذا امیدواریم خداوند توفیق دائم الذکر بودن را به همه ما عطا فرماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی طلاب در نقاط مختلف استان سمنان گفت: حضور این گروه‌ها در مناسبت‌های مختلف بسیار مفید، موثر و زمینه‌ساز تحرک سایر اقشار است که باید از آن تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: دشمنان در دهه‌های گذشته از هیچ تلاشی برای تضعیف ارزش‌های انقلاب اسلامی دریغ نکرده‌اند و امروز نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات، لیلةالقدر جمهوری اسلامی است گفت: در طی ۴۵ سال گذشته دشمن هر روز ضعیفتر و جمهوری اسلامی هر روز قدرتمندتر و مستحکم‌تر شده است.

امام جمعه سمنان با اشاره به طرحهای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت دشمنان برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از اهداف بلندمدت آمریکا که هرگز محقق نخواهد شد آن است که جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۳۰ وجود خارجی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: دشمن برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود، یک جنگ ترکیبی شامل موضوعات امنیتی، اقتصادی و رسانه‌ای را علیه نظام و انقلاب آغاز کرده و تلاش می‌کند با فشارهای میدانی و اعمال تحریم‌های گسترده، ارزش‌های انقلاب اسلامی را هدف قرار دهد.نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به توطئه دشمنان برای القای پایان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه گاهی اوقات برخی افراد تحت تاثیر تبلیغات وسیع دشمنان، در زمین دشمن قرار می‌گیرند و نادانسته سخنانی مطرح می‌کنند که در جهت اهداف آنها است.

وی به استفاده دشمن از تمام ظرفیت‌های منافقین، سلطنت‌طلبان و ضدانقلاب برای تضعیف نظام و انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد دوقطبی های قومیتی، مذهبی و غیره، اقشار مختلف مردم و حتی متدیّنین را از مسیر اصلی انقلاب اسلامی دور کند تا پیشرفت‌های گسترده ملی و استانی دیده نشوند و در حاشیه قرار بگیرند.

امام جمعه سمنان، برجسته‌سازی نقاط ضعف و کوچک نمایی توانمندی ها را یکی از راهبردهای اصلی دشمنان عنوان کرد و گفت: ترویج شبانه‌روزی شبهات دینی و اعتقادی یکی دیگر از اقدامات دشمن برای تخریب باورها و ارزش‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ورود حوزویان، روحانیون و طلاب به میدان پاسخگویی به شبهات و سوالات را امری ضروری خواند و افزود: دشمن تلاش می‌کند اینگونه وانمود کند که دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مسائل نظامی و موشکی خلاصه می‌شود، در حالی‌که جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فناوری و درمانی دستاوردهای بی‌نظیری داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه طلاب و روحانیون علمداران اصلی انقلاب اسلامی بوده‌اند، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند افول آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی امری حتمی و قطعی است و خوشبختانه امروز رزمندگان جبهه‌های مقاومت در گستره‌ای وسیع در حال افتخارآفرینی هستند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: بیداری طیف‌های وسیعی از انسانها در اقصی نقاط جهان از مکتب ارزشمند انقلاب اسلامی ایران سرچشمه می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هرکس مخاطبینی دارد باید آحاد مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کند.

امام جمعه سمنان جهاد تبیین را امری میدانی و حقیقی دانست و افزود: باید از هر فرصتی چه در محیط خانواده، چه در محیط کار و چه در محیط تحصیل برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند شکست‌های اخیر خود در منطقه را با تضعیف انتخابات ۱۱ اسفند جبران کند، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما نیز باید در برابر برنامه‌ریزی دشمنان، با برنامه و راهبرد حرکت کنیم.

وی با تقدیر از انسجام و هماهنگی مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در استان سمنان گفت: علاوه بر این موضوع خوشبختانه مسئولان و نیز علما و روحانیون استان در پیگیری کار مردم، متحد، همدل و یکصدا هستند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی استفاده از پیشنهادات علما و روحانیون برای حل مشکلات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال را به جهت بهره‌مندی از علما و بزرگانی که چه در استان و چه در خارج از استان، منشأ خدمات و برکات فراوانی بوده‌اند شکر می‌گوییم.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه حجت الاسلام نوروزی فرد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان و رئیس حوزه انتخابیه سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه، حجت‌الاسلام منتظری، نماینده طلاب شاهرود و حجت‌الاسلام خراسانی‌نژاد، نماینده طلاب دامغان به بیان دیدگاه‌ها و طرح نظرات خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha