شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1136171
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
اراک

حوزه/ سومین جلسه " تفکر نقاد " در موسسه آموزش عالی ریحانه النبی(س) اراک با حضور خانم حاجی علیخانی استاد دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم حاج علیخانی استاد دانشگاه فرهنگیان اراک در سومین جلسه " تفکر نقاد " که امروز در موسسه آموزش عالی ریحانه النبی(س) اراک برگزار شد، در ابتدا با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) در باب اهمیت تفکر مبنی بر اینکه: «اوصیکم بتقوی الله و ادامه التفکر فإنّ التفکر أبو کل خیر و امّه، سفارشتان می‌کنم به تقوای الهی و مداومت بر تفکر، زیرا تفکر، پدر «منشأ» هر خیر و برکت، برای هر امتی می‌باشد»، اظهار داشت: ارزش انسان به سرمایه‌ فکر و اندیشه‌ اوست.

وی تصریح کرد: مسیر زندگی در امتداد تفکر، از سفارشات اهل بیت(ع) پس از تقوای الهی است، بنابراین روش‌های آموزش تفکر نقادانه متنوع و بسیار گوناگونان است و دارای ۳ گام می‌باشد، اول بر طرف نمودن موانع، دوم جمع آوری نخاله‌های تفکر و سوء استفاده نکردن از مهارت‌های فکری در جهت منافع شخصی و سوم فراگیری مهارت‌های فکری.

حاجی علیخانی در بحث مهارت‌های ذهنی، خاطرنشان کرد: جهت رسیدن به تفکر انتقادی، دو هدف خود محوری و انصاف ورزی برای چگونگی تشخیص اشتباهات در استدلال و استفاده از این توانایی در کشف اشتباهات و مخالفان فکری موثر است.

وی خاطرنشان کرد: لازمه تفکر منصفانه، کسب فضیلت‌های فکری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha